קץ הגלות: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 3 בתים ,  16 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
הרבי<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/9/13/123&search=%D7%A9%D7%91%D7%A2%D7%94+%D7%A2%D7%A9%D7%A8+%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%96 תורת מנחם]</REF> כותב: כלו כל הקיצין", כולל גם הקיצין של גדולי ישראל בדורות האחרונים, כמו ה"קץ" של [[הצמח צדק]] על שנת תר"ח, ה"קץ" של כ"ק [[אדמו"ר הרש"ב]] נ"ע על שנת תרס"ו, וה"קץ" של [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]] על שנת [[תש"ג]],<REF> כדאיתא ב"[[הקריאה והקדושה]]".</REF> ואומרים גם בשם כ"ק מו"ח אדמו"ר גם על השנים [[תש"א]] ו[[תש"ד]] – הרי כבר כלו גם הקיצין הללו,
הרבי<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/9/13/123&search=%D7%A9%D7%91%D7%A2%D7%94+%D7%A2%D7%A9%D7%A8+%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%96 תורת מנחם]</REF> כותב: כלו כל הקיצין", כולל גם הקיצין של גדולי ישראל בדורות האחרונים, כמו ה"קץ" של [[הצמח צדק]] על שנת תר"ח, ה"קץ" של כ"ק [[אדמו"ר הרש"ב]] נ"ע על שנת תרס"ו, וה"קץ" של [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]] על שנת [[תש"ג]],<REF> כדאיתא ב"[[הקריאה והקדושה]]".</REF> ואומרים גם בשם כ"ק מו"ח אדמו"ר גם על השנים [[תש"א]] ו[[תש"ד]] – הרי כבר כלו גם הקיצין הללו,


ומה שאמרו ש"אין הדבר תלוי אלא בתשובה" – הרי גם ענין התשובה נעשה כבר, וכדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר (גם בשם הגאון הרגצ'ובי) שאנחה של יהודי ("אַ אידישער קרעכץ") היא תשובה עילאה, וא"כ, הרי זה כבר הזמן דביאת המשיח.
ומה שאמרו ש"אין הדבר תלוי אלא בתשובה" – הרי גם ענין התשובה נעשה כבר, וכדברי כ"ק מו"ח אדמו",וגם בשם [[יוסף רוז'ין|הגאון הרגצ'ובי]], שאנחה של יהודי היא [[תשובה עילאה]], וא"כ, הרי זה כבר הזמן דביאת המשיח.


כל הענינים נשלמו כבר בדורות שלפנינו, ולנו נשארה רק העבודה דבחינת עקביים, וגם עבודה זו נעשתה כבר, ונשאר רק דבר קטן ("אַ קליינעקייט"), וכשישלימו זאת – תבוא הגאולה השלימה.  
כל הענינים נשלמו כבר בדורות שלפנינו, ולנו נשארה רק העבודה דבחינת עקביים, וגם עבודה זו נעשתה כבר, ונשאר רק דבר קטן- "אַ קליינעקייט", וכשישלימו זאת – תבוא ה[[גאולה]] השלימה.  


יש להוסיף, שאף שהעבודה עתה היא בבחינת עקב בלבד, הרי נוסף לכך שבזה תלוי' שלימות העבודה של כל הדורות, צריך לידע שיש מעלה מיוחדת בעבודה שבבחי' עקב דעקב דוקא. וכידוע שעיקר המעלה היא לא ביחוד [[אבא|או"א]], אלא ביחוד זו"ן דוקא.
יש להוסיף, שאף שהעבודה עתה היא בבחינת עקב בלבד, הרי נוסף לכך שבזה תלויה שלימות העבודה של כל הדורות, צריך לידע שיש מעלה מיוחדת בעבודה שבבחי' עקב דעקב דוקא. וכידוע שעיקר המעלה היא לא ביחוד [[אבא|או"א]], אלא ביחוד זו"ן דוקא.


== פסק להבאת משיח ==
== פסק להבאת משיח ==
39,916

עריכות