שיחה:רבי יואל סירקיש: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
יש משהו על הבעש"ט שאמר שיש לפסוק כהב"ח בנועד שאין חדש נוהג בזמן הזה. אולי מישהו יכול לכתוב על זה בהערך --[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 23:58, ט"ז באדר, ה'תשפ"א 23:58, 28 בפברואר 2021 (UTC)
יש משהו על הבעש"ט שאמר שיש לפסוק כהב"ח בנועד שאין חדש נוהג בזמן הזה. אולי מישהו יכול לכתוב על זה בהערך --[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 23:58, ט"ז באדר, ה'תשפ"א 23:58, 28 בפברואר 2021 (UTC)
:ראה [[שיחה:קרבן העומר]].  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:29, י"ז באדר ה'תשפ"א
:ראה [[שיחה:קרבן העומר]].  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:29, י"ז באדר ה'תשפ"א
::בלקוטי רשימות ומעשיות (בקישור: http://teshura.com/Mondshine%20-%20BM%20-%20Nissan%205778.pdf), של ר' [[יהושע מונדשיין]] מסופר בסיפור מח, עמוד 31, ש'''ר' [[שמואל גרונם אסתרמן]] שמע מחסיד אחד, איש מהימן, שהוא עצמו שמע משו"ב אחד (מחסידי ליובאוויטש) שהיה מוהל, והיה נוסע לערי פולין למול ילדים. המוהל עצמו היה נזהר מאכילת ”חדש", אבל בערי פולין אין נזהרין בזה. ושאל את הצ"צ כיצד עליו לנהוג. אמר לו הצ"צ בזה הלשון: די פּולִישׁע היטן זיך ניט אין ”חדש", יש להם על מה שיסמוכו! אַפין בַּ"ח!''' (בביאור הטו"ר ובכמה מקומות בשו"ת שלו) '''דער בַּ"ח אין איין בּר-סמכא! אַלע צדיקים מוּזין דוּרך פירן דעם גיהנם, וכאשר נסתלק הב"ח ז"ל האָט מען זעכציג טעג פריער געקילט דעם גיהנם!''' (בשו"ע אדמו"ר סי' תפט סעיף ל' אודות ”מדינות פולין.. ויש שלמדו עליהם זכות".) '''[=אנשי פולין אינם נזהרים ב"חדש", ויש להם על מה שיסמוכו! על הב"ח! הב"ח הוא בר-סמכא! כל הצדיקים חייבים לעבור דרך הגיהנם, וכשנסתלק הב"ח ז"ל ציננו את הגיהנם שישים יום קודם לכן!].
::בלקוטי רשימות ומעשיות (בקישור: http://teshura.com/Mondshine%20-%20BM%20-%20Nissan%205778.pdf), של ר' [[יהושע מונדשיין]] מסופר בסיפור מח, עמוד 31, ש'''ר' [[שמואל גרונם אסתרמן]] שמע מחסיד אחד, איש מהימן, שהוא עצמו שמע משו"ב אחד (מחסידי ליובאוויטש) שהיה מוהל, והיה נוסע לערי פולין למול ילדים. המוהל עצמו היה נזהר מאכילת ”חדש", אבל בערי פולין אין נזהרין בזה. ושאל את הצ"צ כיצד עליו לנהוג. אמר לו הצ"צ בזה הלשון: די פּולִישׁע היטן זיך ניט אין ”חדש", יש להם על מה שיסמוכו! אַפין בַּ"ח!''' (בביאור הטו"ר ובכמה מקומות בשו"ת שלו) '''דער בַּ"ח אין איין בּר-סמכא! אַלע צדיקים מוּזין דוּרך פירן דעם גיהנם, וכאשר נסתלק הב"ח ז"ל האָט מען זעכציג טעג פריער געקילט דעם גיהנם!''' (בשו"ע אדמו"ר סי' תפט סעיף ל' אודות ”מדינות פולין.. ויש שלמדו עליהם זכות".) '''[=אנשי פולין אינם נזהרים ב"חדש", ויש להם על מה שיסמוכו! על הב"ח! הב"ח הוא בר-סמכא! כל הצדיקים חייבים לעבור דרך הגיהנם, וכשנסתלק הב"ח ז"ל ציננו את הגיהנם שישים יום קודם לכן!].--[[משתמש:חוקר|חוקר]] - [[שיחת משתמש:חוקר|שיחה]], 11:16, ח' בתשרי, ה'תשפ"ג 11:16, 3 באוקטובר 2022 (UTC)
'''
'''
76

עריכות