בשעה שהקדימו תער"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

(שחזור – מלחמת עריכה)
(←‏תוכן ההמשך: יישר כח)
שורה 4: שורה 4:


==תוכן ההמשך==
==תוכן ההמשך==
{{להשלים}}
בהמשך זה התבארו ענינים יסודיים יותר בקבלה וחסידות בהרחבה גדולה, מושגים כמו אורות, כלים, כתר, ספירות וביאורים שונים על ידי משלים רבים, ועם אמירתו התחילה תקופה חדשה בהתרחבות תורת החסידות, וכל הענינים העמוקים בחסידות מבוארים בו בהרחבה.
בהמשך זה התבארו ענינים יסודיים יותר בקבלה וחסידות בהרחבה גדולה, מושגים כמו אורות, כלים, כתר, ספירות וביאורים שונים על ידי משלים רבים, ועם אמירתו התחילה תקופה חדשה בהתרחבות תורת החסידות, וכל הענינים העמוקים בחסידות מבוארים בהרחבה כדברים מוחשיים רגילים.


גוף כתב יד הקודש של הרבי הרש"ב מתחלק לארבעה חלקים:
גוף כתב יד הקודש של הרבי הרש"ב מתחלק לארבעה חלקים:
שורה 12: שורה 11:
*לאחר זמן חילק כ"ק אדמו"ר הרש"ב רוב ההמשך לפרקים וכתב קיצור לכל פרק - מו עמודים.
*לאחר זמן חילק כ"ק אדמו"ר הרש"ב רוב ההמשך לפרקים וכתב קיצור לכל פרק - מו עמודים.
*החלק שלא נאמר - עה עמודים.
*החלק שלא נאמר - עה עמודים.
את תוכן ההמשך ניתן לחלק באופן כללי לשש חטיבות{{הערה|חלוקה זו הינה על פי מאמר סקירה שפירסם הרב [[דוד אולידורט]] בגליון מעיינותיך.}}:
* ביאור שלושת הפירושים ב[[כתר]]: לשון המתנה ושתיקה{{הערה|על פי לשון הפסוק באיוב: "כתר לי זעיר ואחוך".}}, לשון עטרה, ולשון "סיבוב" והקפה, שהם כנגד ג' מדריגות בספירת הכתר: כתר שבבחינת סיבוב הוא [[מקיף הקרוב]] שהוא בחינת [[רצון גלוי]], לשון 'עטרה' הוא מקיף רחוק יותר שהוא בחינת "רצון נעלם", ולשון שתיקה מורה על המקיף העליון ביותר שהוא בחינת עצם הרצון שאינו בא לידי גילוי כלל{{הערה|ממאמר ד"ה בשעה שהקדימו תער"ב עד ד"ה ולא יכול יוסף תער"ג.}}.
* הסבר נרחב כיצד דוקא על ידי קיום התורה והמצוות על ידי ישראל נמשך ממדריגה הכי נעלית שבכתר שהתבארה בחטיבה הקודמת, בחינת [[מוחא סתימאה]], שעיקר המשכתה הוא על ידי ה[[מסירות נפש]] בתוך ההעלם וההסתר דזמן ה[[גלות]], ותתגלה בשלימות [[לעתיד לבוא]]{{הערה|מד"ה ועשית חג שבועות תער"ג עד ד"ה וה' אמר המכסה תרד"ע.}}.
* אדמו"ר הרש"ב ממשיך לבאר בעומק יותר את גודל מעלת עבודת ישראל בעסק התורה והמצוות, שעל ידה ממשיכים ממדריגה שלמעלה אפילו ממדרגת המקיף העליון שבכתר, מבחינת [[עצמות ומהות|עצמותו ומהותו]] ממש. ובעיקר - על ידי העבודה של [[קבלת עול]] וביטוש וזיכוך החומר, על ידי זה הופכים את החושך לאור, שזה מגלה אשר באמת ה[[צמצום]] אינו מסתיר ומעלים לגבי עצמותו יתברך{{הערה|מד"ה ואהיה אצלו אמון תרד"ע עד ד"ה וידבר גו' במדבר תרע"ה.}}.
* ביאור נרחב בענין העלאת התחתון והפיכת החושך לאור, על פי ביאור הפסוק "וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת", שזהו ענין [[דעת עליון]] ו[[דעת תחתון]], וחיבור שניהם{{הערה|מד"ה וידבר אלקים תרע"ה עד סוף החלק שנאמר.}}.
* ביאור עמוק יותר בדיוק לשון הכתוב "אין עוד", אופן אחד שבענין "יחוד ה' ואלקים" ו"הפיכת החושך לאור"{{הערה|חלקו הראשון של החלק שרק נכתב אך לא נאמר.}}.
* ביאור החידוש בתורה על ידי עבודת ישראל וענין יחודא עילאה ויחודא תתאה באופן אחר, כפי שהוא “מלמעלה למטה"{{הערה|חלקו השני של החלק שלא נאמר.}}.


===אמירת המאמרים===
===אמירת המאמרים===
30,761

עריכות