יוסף הכט: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 492 בתים ,  1 במאי 2022
←‏תולדות חיים: אני חושב שאיך שאני כותב זה יותר מדוייק.
(←‏תולדות חיים: אני חושב שאיך שאני כותב זה יותר מדוייק.)
שורה 28: שורה 28:
בין שאר פעולותיו עמד הרב הכט בראש משלחת רבנים חב"דיים לסיום ספר הרמב"ם במצרים. בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. כמו כן, זכה להדפיס את ספר התניא במצרים ואף בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. מאורע הדפסת ספר התניא הוזכרה על ידי הרבי בהתוועדות.
בין שאר פעולותיו עמד הרב הכט בראש משלחת רבנים חב"דיים לסיום ספר הרמב"ם במצרים. בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. כמו כן, זכה להדפיס את ספר התניא במצרים ואף בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. מאורע הדפסת ספר התניא הוזכרה על ידי הרבי בהתוועדות.


בתקופה שלאחר שיחת [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]] נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני [[משיח]] וזיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]]. בעקבות פנייתו לרבי, הורה הרבי שלא להשתמש ב[[תהלוכת ל"ג בעומר]] בשנת [[תשנ"א]] בפלקטים של "אנו רוצים משיח עכשיו" ו"הגיע זמן הגאולה", בשל החשש שהדבר ירחיק וימנע מאנשים להגיע לתהלוכות{{הערה|ילקוט מענות כ"ק אדמו"ר בענייני גאולה ומשיח, מענה נ"ט.}}.
בתקופה שלאחר שיחת [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]] נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני [[משיח]] וזיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]] והוא אף כתב על כך לרבי תוך ציון הנזקים שזה עלול להיסב לפעילות חב"ד ב[[הפצת היהדות]]{{הערה|כגון שלא ייתנו להיכנס לבסיסי הצבא}} וכבר בשעתו נטען שבעקבות כך הורה הרבי באותם שלא להשתמש ב[[תהלוכת ל"ג בעומר]] בפלקטים של "אנו רוצים משיח עכשיו" ו"הגיע זמן הגאולה" ושבעקבות זאת אירעה נסיגה מסויימת בעידודי הרבי לענין זיהויו כמלך המשיח{{וכפי שכתב הרבי באותם ימים לעיתונאי ר' שמואל שמואלי: שר לפרסם בעיתונו ('ישראל שלנו') כתבה בנושא 'הרבי מליובאוויטש מעודד קבוצה מתלמידיו שהכתירו אותו למשיח': "'''בנוגע להדפסה ע"ד משיח וכו' כפי התוצאות שבנתיים, עפ"י הידיעות שהגיעו עד עתה הכתיבה וההדפסה דלאחרונה הקימו מנגדים חדשים להרחבת לימוד החסידות ובהשייך לזה. ויכוחים ובפרט בדפוס, כבכל ויכוח הקושיות מתקבלות בנקל והתירוצים לא כ"כ. לכאורה – לפי המצב דעתה מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן'''"}}. פעולותיו אלו עוררו את זעמם של רבים מהבחורים ב-[[770]]  וכשהגיע הרב העכט ל[[770]] לקראת [[חג השבועות]], כמה בחורים דחפו אותו מעט בביזיון. בימים הסמוכים למאורע ב[[חלוקת הדולרים]] של [[יום ראשון]] [[כ"ח אייר]] דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של [[ישיבת תות"ל המרכזית]] הרב [[דוד רסקין]] שאלו שהשתמשו באלימות לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה ב[[בית דין]]{{הערה|על פי ה[https://col.org.il/news/93496 וידיאו מחלוקת הדולרים]}}. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים. כיום הרב הכט שינה את דעתו, ונמנה על גדולי הרבנים שמעודדים את פרסום הרבי כמלך המשיח ודואג לכך בפעילותו באילת.
 
פנייתו של הכט עורר את זעמם של רבים מהבחורים ב-[[770]]  וכשהגיע הרב העכט ל[[770]] לקראת [[חג השבועות]], כמה בחורים מתוך להט הויכוח דחפו מעט את הרב הכט.  
 
בימים הסמוכים למאורע ב[[חלוקת הדולרים]] של [[יום ראשון]] [[כ"ח אייר]] דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של [[ישיבת תות"ל המרכזית]] הרב [[דוד רסקין]] שאלו שהשתמשו באלימות לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה ב[[בית דין]]{{הערה|על פי ה[https://col.org.il/news/93496 וידיאו מחלוקת הדולרים]}}. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים.  
 
כיום הרב הכט שינה את דעתו, ונמנה על גדולי הרבנים שמעודדים את פרסום הרבי כמלך המשיח ודואג לכך בפעילותו באילת.
 
לעומתו, הרבנים ברוך לבקיבקר וישראל צבי גליצנשטיין שהיו שלוחים אז באילת גם, התנגדו לשיטתו ופרסמו על משיח, מה שיצר מחלוקת גדולה שגרמה לעזיבת השלוחים גליצנשטיין ולבקיבקר{{הערה|ע"פ עדות הרב לבקיבקר, בהתוועדות בישיבת חח"ל צפת.}} בתשנ"ה.  


בשנת [[תשנ"ה]] חתם על פסק הדין הקובע כי אין לכתוב את [[תוארי הסתלקות|תוארי ההסתלקות]] על [[הרבי]]{{הערה|[[:קובץ:פסק דין מוצאי שבועות תשנ"ה.png|פסק הדין]].}}.
בשנת [[תשנ"ה]] חתם על פסק הדין הקובע כי אין לכתוב את [[תוארי הסתלקות|תוארי ההסתלקות]] על [[הרבי]]{{הערה|[[:קובץ:פסק דין מוצאי שבועות תשנ"ה.png|פסק הדין]].}}.
3,771

עריכות