לשנה הבאה בירושלים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:יום הכיפורים אילוסטרציה.jpeg|250px|ממוזער|שמאל|"לשנה הבאה בירושלים"]]
[[קובץ:יום הכיפורים אילוסטרציה.jpeg|250px|ממוזער|שמאל|"לשנה הבאה בירושלים"]]
'''לשנה הבאה בירושלים''' היא תפילה והכרזה הנאמרת בסיום [[תפילת נעילה]] של [[יום הכיפורים]] ובסיום אמירת [[הגדה של פסח]] ב[[ליל הסדר]]. תוכן התפילה וההכרזה הוא ביטוי האמונה והביטחון בביאת [[הגאולה]] על ידי [[מלך המשיח]] והבקשה שביאתה תתרחש תיכף ומיד, כך שעד לשנה הבאה יהיו כבר ממילא ב[[ירושלים]].
'''"לְשָׁנָה הַבָּאָה בִּיְרוּשָׁלָיִם"''' היא תפילה והכרזה הנאמרת בסיום [[תפילת נעילה]] של [[יום הכיפורים]] ובסיום אמירת [[הגדה של פסח]] ב[[ליל הסדר]]. תוכן התפילה וההכרזה הוא ביטוי האמונה והביטחון בביאת [[הגאולה]] על ידי [[מלך המשיח]] והבקשה שביאתה תתרחש תיכף ומיד, כך שעד לשנה הבאה יהיו כבר ממילא ב[[ירושלים]].


==בתורת רבותינו נשיאינו==
==בתורת רבותינו נשיאינו==
שורה 20: שורה 20:
בקטע "הא לחמא עניא" מדקדקים שבאמירת "לשנה הבאה בארעא דישראל" – מטעימים ב'מלעיל' (לשון עבר), ואילו "לשנה הבאה בני חורין" – מטעימים ב'מלרע' (לשון עתיד). אך ב"לשנה הבאה בירושלים" אין מדקדקים בהטעמה מלעיל או מלרע. כי העיקר שתבוא הגאולה השלמה מייד, וממילא יהיה "לשנה הבאה בירושלים".
בקטע "הא לחמא עניא" מדקדקים שבאמירת "לשנה הבאה בארעא דישראל" – מטעימים ב'מלעיל' (לשון עבר), ואילו "לשנה הבאה בני חורין" – מטעימים ב'מלרע' (לשון עתיד). אך ב"לשנה הבאה בירושלים" אין מדקדקים בהטעמה מלעיל או מלרע. כי העיקר שתבוא הגאולה השלמה מייד, וממילא יהיה "לשנה הבאה בירושלים".


מנהג בית הרב: אחר אמירת "לשנה הבאה בירושלים", האדמו"ר [מוזג מעט יין מהבקבוק לכוס, לתקן 'פגימתו'] מחזיר ושופך היין מ[[כוסו של אליהו]] לבקבוק, וכל המסובים מנגנים בשעה זו את [[ניגון אלי אתה|ניגון "אלי אתה"]] – מ[[עשרת הניגונים]] של [[אדמו"ר הזקן]].
מנהג בית הרב: אחר אמירת "לשנה הבאה בירושלים", האדמו"ר [מוזג מעט יין מהבקבוק לכוס, לתקן 'פגימתו'{{הערה|אדמו"ר הרש"ב כשהיה מחזיר את היין לבקבוק היה מוסיף בו תחילה מעט יין כדין "פגום" ואמר מפורש: "עס איז זיכער פגום". מרשימות הרב יעקב לנדא, הובא באוצר מנהגי חב"ד.}}] מחזיר ושופך היין מ[[כוסו של אליהו]] לבקבוק, וכל המסובים מנגנים בשעה זו את [[ניגון אלי אתה|ניגון "אלי אתה"]] – מ[[עשרת הניגונים]] של [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|ספר המנהגים, הגדה של פסח עם לקוטי טעמים ומנהגים.}}.
 
אמירת לשנה הבאה בירושלים נעשית בישיבה ופעם אחת{{הערה|אוצר מנהגי חב"ד. עמ' רא.}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
שורה 27: שורה 29:


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:יום הכיפורים]]
[[קטגוריה:יום הכיפורים]]
[[קטגוריה:ליל הסדר]]
11,698

עריכות