תחפושות (פורים): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 28: שורה 28:
בשיחת [[תענית אסתר]] [[תשמ"ג]] עורר הרבי על שימת לב חינוכית בתחפושות ובהצגות פורים, ולאחר מכן הורה אף לחזור ולהדפיס שיחה זו ולפרסם אותה{{הערה|התוועדויות תשמ"ג חלק ב' עמוד 1031. לקוטי שיחות חלק ל"א עמוד 279. התוועדויות תשמ"ח חלק ב' עמוד 413. ועוד.}}:
בשיחת [[תענית אסתר]] [[תשמ"ג]] עורר הרבי על שימת לב חינוכית בתחפושות ובהצגות פורים, ולאחר מכן הורה אף לחזור ולהדפיס שיחה זו ולפרסם אותה{{הערה|התוועדויות תשמ"ג חלק ב' עמוד 1031. לקוטי שיחות חלק ל"א עמוד 279. התוועדויות תשמ"ח חלק ב' עמוד 413. ועוד.}}:


בשיחה מעורר הרבי, שכאשר ילד מתחפש לדמות מסויימת, הוא רוצה לעשות זאת על הצד הטוב ביותר כדי לקבל מחמאות, ולכן כאשר הוא מתחפש לדמות שלילית, הוא מנסה בכל כוחו להידמות לדמות זו, והדבר מותיר בו חותם בנפש, ואף אם עושה זאת לזמן קצר בלבד – הרושם של הדמות השלילית נותר מוטבע בנפש{{הערה|אבל במענה לשאלת מישהו שכתב שע"פ כהנ"ל לא יתחפשו כהמן בהצגה ענה הרבי "א'כ אי'ז הצגה" }}.
בשיחה מעורר הרבי, שכאשר ילד מתחפש לדמות מסויימת, הוא רוצה לעשות זאת על הצד הטוב ביותר כדי לקבל מחמאות, ולכן כאשר הוא מתחפש לדמות שלילית, הוא מנסה בכל כוחו להידמות לדמות זו, והדבר מותיר בו חותם בנפש, ואף אם עושה זאת לזמן קצר בלבד – הרושם של הדמות השלילית נותר מוטבע בנפש{{הערה|אך במענה לשאלת אחד שכתב שעל פי הנ"ל לא יתחפשו כהמן בהצגה, ענה הרבי {{ציטוטון|א"כ אי"ז הצגה}}{{מקור}}.}}.


בנוסף, כותב הרבי: "בימי הפורים נהגו הקטנים והקטנות ללבוש "עטרה", ותבוא עליהם ברכה"{{הערה|שיחת שבת פרשת ויקרא תשמ"ח. התוועדויות חלק ב' עמוד 484.}}, וכן שההתחלה בענין המסכות והתחפושות מתחיל כבר בתענית אסתר, ערב פורים, שמכינים את הכל שיהיה מוכן כבר בערב לקריאת המגילה{{הערה|התוועדויות תשמ"ט חלק ב' עמוד 438.}}.
בנוסף, כותב הרבי: "בימי הפורים נהגו הקטנים והקטנות ללבוש "עטרה", ותבוא עליהם ברכה"{{הערה|שיחת שבת פרשת ויקרא תשמ"ח. התוועדויות חלק ב' עמוד 484.}}, וכן שההתחלה בענין המסכות והתחפושות מתחיל כבר בתענית אסתר, ערב פורים, שמכינים את הכל שיהיה מוכן כבר בערב לקריאת המגילה{{הערה|התוועדויות תשמ"ט חלק ב' עמוד 438.}}.