שיחת משתמש:מנחם מענדל לוי - יחי המלך המשיח!: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 21: שורה 21:
ב. ישראל שיש לו משפט עם נכרי, ישתדל להישפט עימו בחודש זה {כלומר חודש אדר} כיון שהוא מסוגל להצלחה. {סעיף א}
ב. ישראל שיש לו משפט עם נכרי, ישתדל להישפט עימו בחודש זה {כלומר חודש אדר} כיון שהוא מסוגל להצלחה. {סעיף א}


כותרת: פורים קטן,
'''כותרת: פורים קטן,'''


ג. ביום י''ד וט''ו שבאדר ראשון, [והם הנקראים פורים קטן], אין אומרים לא תחנון ולא א-ל ארך אפים ולא למנצח, ואסורין בהפסד ותענית {סימן קמב, סעיף י}
ג. ביום י''ד וט''ו שבאדר ראשון, [והם הנקראים פורים קטן], אין אומרים לא תחנון ולא א-ל ארך אפים ולא למנצח, ואסורין בהפסד ותענית {סימן קמב, סעיף י}
שורה 27: שורה 27:
ד. ביום י''ד { ורצוי גם בט''ו} אדר ראשון מרבים קצת בסעודה. {סימן קמב, סעיף י}
ד. ביום י''ד { ורצוי גם בט''ו} אדר ראשון מרבים קצת בסעודה. {סימן קמב, סעיף י}


כותרת:תענית אסתר,
'''כותרת:תענית אסתר,'''


ה. בימי מרדכי ואסתר נקהלו {=נאספו} היהודים בשלושה עשר לחודש אדר לעמוד על נפשם {להתגונן} ולהנקם מאויביהם, והיו צריכין לבקש רחמים מאת השם יתברך, ומצינו שכאשר היו ישראל במלחמה, התענו שיעזרם השם, וגם משה רבנו עליו השלום ביום שנלחם עם עמלק התענה. ואם כן, כנראה גם עז בימי מרדכי ואסתר התענו ביום י''ג אדר.{סעיף ב}
ה. בימי מרדכי ואסתר נקהלו {=נאספו} היהודים בשלושה עשר לחודש אדר לעמוד על נפשם {להתגונן} ולהנקם מאויביהם, והיו צריכין לבקש רחמים מאת השם יתברך, ומצינו שכאשר היו ישראל במלחמה, התענו שיעזרם השם, וגם משה רבנו עליו השלום ביום שנלחם עם עמלק התענה. ואם כן, כנראה גם עז בימי מרדכי ואסתר התענו ביום י''ג אדר.{סעיף ב}
שורה 43: שורה 43:
יא. מי ששכח ואכל ביום חמישי - יתענה ביום ששי, שנים עשר באדר.{סעיף ג}
יא. מי ששכח ואכל ביום חמישי - יתענה ביום ששי, שנים עשר באדר.{סעיף ג}


כותרת:מחצית השקל,
'''כותרת:מחצית השקל,'''


יב. נוהגין ליתן קודם פורים מחצית מן המטבע הקבוע באותו מקום ובאותו זמן, זכר למחצית השקל שהיו נותנין באדר לצורך קורבנות הציבור בזמן שבית המקדש היה קים.{סעיף ה}
יב. נוהגין ליתן קודם פורים מחצית מן המטבע הקבוע באותו מקום ובאותו זמן, זכר למחצית השקל שהיו נותנין באדר לצורך קורבנות הציבור בזמן שבית המקדש היה קים.{סעיף ה}
שורה 53: שורה 53:


יד. את מחצית השקל נותנין בערב לפני קריאת המגילה, ומחלקין אותן לעניים. {סעיף ה}
יד. את מחצית השקל נותנין בערב לפני קריאת המגילה, ומחלקין אותן לעניים. {סעיף ה}
טו. קטן פטור מלתת מחצית השקל. ואם אביו נתן בישבילו פעם אחת, חייב להמשיך וליתן עבורו בכל שנה.
{סעיף ה}
טז. יש אומרים שהחיוב הוא בגדול בן שלוש עשרה שנה ומעלה, ויש אומרים שפטור מלתת מחצית השקל עד שיהיה בן עשרים.{סעיף ה}
            מנהג חב''ד:נותנים מחצית השקל בתענית אסתר, לפני תפילת המנחה. נותנים מחצית השקל גם 
              עבור כל בני הבית, ומה טוב ומה נעים שיחנכו גם קטנים לתת זאת מכספם שלהם.
'''כותרת: הטעם לחג הפורים'''