תבנית:היום יום/כ"ז אדר ב': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "מעשה " ב־"מעשה ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
מ[[שיחה|שיחת]] [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]]: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", [[רצוא]] בלי [[שוב]]. דער [[אמת]] איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין [[מעשה]] בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, [[אותיות]] נראה, ובכחות ה[[נפש]] הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל ה[[קדש]] גם מבית ל[[פרוכת]] שהוא לפני ה[[צמצום]], דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, [[השכלה]], איז פראן א [[כפורת]], א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער [[צמצום הראשון]] איז כוונתו ה[[גילוי]], און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, [[ביטול]] עצמי, טאן וואס [[חסידות]] הייסט, ניט דאס וואס דער [[שכל]] זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.
מ[[שיחה|שיחת]] [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]]: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", [[רצוא]] בלי [[שוב]]. דער [[אמת]] איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין [[מעשה]] בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, [[אותיות]] נראה, ובכחות ה[[נפש]] הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל ה[[קדש]] גם מבית ל[[פרוכת]] שהוא לפני ה[[צמצום]], דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, [[השכלה]], איז פראן א [[כפורת]], א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער [[צמצום הראשון]] איז כוונתו ה[[גילוי]], און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, [[ביטול]] עצמי, טאן וואס [[חסידות]] הייסט, ניט דאס וואס דער [[שכל]] זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש.
----
----
'''תרגום מ[[אידיש]]''': מ[[שיחה|שיחת]] [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]]: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", [[רצוא]] בלי [[שוב]]. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא ב[[מעשה]] בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, [[אותיות]] נראה, ובכחות ה[[נפש]] הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל ה[[קדש]] גם מבית ל[[פרוכת]] שהוא לפני ה[[צמצום]], צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, [[השכלה]], ישנו א [[כפורת]], א כוונה של הסתרה, שזהופני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, ה[[צמצום הראשון]] כוונתו הוא [[גילוי]], והמבוא לזה הוא ואל, [[ביטול]] עצמי, לעשות מה ש[[חסידות]] אומרת, לא מה שהשכל [[שכל]] אומר, אזי יבוא אל הקדש.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ו אדר ב'|כ"ו אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ח אדר ב'|כ"ח אדר ב']]}}[[קטגוריה:היום יום|ה]]</noinclude>
'''תרגום מ[[אידיש]]''': מ[[שיחה|שיחת]] [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]]: "חטא בני אהרן היה בקרבתם לפני ה' וימותו", [[רצוא]] בלי [[שוב]]. האמת היא כשמסתכלים לפני ה' צריך להיות תטהרו, נקי ובהיר, זה חייב להתבטא ב[[מעשה]] בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, [[אותיות]] נראה, ובכחות ה[[נפש]] הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל ה[[קדש]] גם מבית ל[[פרוכת]] שהוא לפני ה[[צמצום]], צריכים לדעת שעל הארון, אותיות נראה, [[השכלה]], ישנו [[כפורת]] - כוונה של הסתרה, שזהו '''פני הכפורת''', אשר על כן '''ולא ימות''', שלא ישארו ברצוא בלבד, כי בענן אראה על הכפורת, ה[[צמצום הראשון]] כוונתו הוא [[גילוי]], והמבוא לזה הוא '''ואל''', [[ביטול]] עצמי, לעשות מה ש[[חסידות]] אומרת, לא מה שהשכל [[שכל]] אומר, אזי '''יבוא אל הקדש'''.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ו אדר ב'|כ"ו אדר ב']]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ח אדר ב'|כ"ח אדר ב']]}}[[קטגוריה:היום יום|ה]]</noinclude>
31,417

עריכות