37,406
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ב"ה" ב־" ברוך הוא") |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'[[מצווה|מצוה]]' לשון צוותא וחיבור, והעושה מצוה מתחבר עם ה[[עצמות]] ברוך הוא, שהוא ה[[ | '[[מצווה|מצוה]]' לשון צוותא וחיבור, והעושה מצוה מתחבר עם ה[[עצמות]] ברוך הוא, שהוא ה[[מצווה]] את הציווי הוא. וזהו "[[שכר מצוה מצוה]]", דזה מה שנתחבר עם עצמות [[אין סוף]] מצווה הציווי, זהו שכרו. | ||
ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו [[ביטול]] פנימי אל ה[[חכמה]] ומעלת [[חכם]], ב[[ביטול]] דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, ח"ו, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו שאין הלו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב ל[[מציאות]] אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש הפשוט ביותר, והנמשל המובן. | ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו [[ביטול]] פנימי אל ה[[חכמה]] ומעלת [[חכם]], ב[[ביטול]] דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, ח"ו, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו שאין הלו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב ל[[מציאות]] אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש הפשוט ביותר, והנמשל המובן. | ||
ומובן גם כן אשר ביחס להנ"ל, אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן ופשוט.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ז' חשון|ז' חשון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט' חשון|ט' חשון]]}}[[קטגוריה:היום יום|מ]]</noinclude> | ומובן גם כן אשר ביחס להנ"ל, אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן ופשוט.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ז' חשון|ז' חשון]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט' חשון|ט' חשון]]}}[[קטגוריה:היום יום|מ]]</noinclude> |