משה מרימוב: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסר בית אחד ,  24 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
ר' משה נולד לאביו ר' יעקב{{הערה|שם=כתב|[[עמרם בלוי]], 'גבור כארי: כ"ק אדמו"ר  רבי יהודה ליב שניאורסאהן מקאפוסט זי"ע', בתוך: '''[[היכל הבעש"ט]]''', גליון טז (תשרי תשס"ז), עמ' קעב.}}. ר' משה היה תלמידו של ר' [[יצחק אייזיק אפשטיין|אייזיק מהומיל]]{{הערה|שלמה ברמן, 'תולדות יצחק', בתוך: יצחק סובאלסקי (עורך), '''כנסת הגדולה''', כרך א, וורשה תר"נ, תולדות אנשי שם, עמ' 21.}}. חותנו של ר' משה היה מחסידי צ'רנוביל{{הערה|שם=רשימות|[[יהודה חיטריק]], '''[[רשימות דברים]]''', תשס"ט, עמ' 252.}}.
ר' משה נולד לאביו ר' יעקב{{הערה|שם=כתב|[[עמרם בלוי]], 'גבור כארי: כ"ק אדמו"ר  רבי יהודה ליב שניאורסאהן מקאפוסט זי"ע', בתוך: '''[[היכל הבעש"ט]]''', גליון טז (תשרי תשס"ז), עמ' קעב.}}. ר' משה היה תלמידו של ר' [[יצחק אייזיק אפשטיין|אייזיק מהומיל]]{{הערה|שלמה ברמן, 'תולדות יצחק', בתוך: יצחק סובאלסקי (עורך), '''כנסת הגדולה''', כרך א, וורשה תר"נ, תולדות אנשי שם, עמ' 21.}}. חותנו של ר' משה היה מחסידי צ'רנוביל{{הערה|שם=רשימות|[[יהודה חיטריק]], '''[[רשימות דברים]]''', תשס"ט, עמ' 252.}}.


ר' משה היה מ[[חסיד]]י [[אדמו"ר האמצעי]] המובהקים. נודע כדעתן ותקיף, והוא לא נשא פנים לאיש. היה מכונה "{{מונחון|שארפע יארמולקע|כינוי לאדם חריף}}"{{הערה|שם=רשימות}}{{הערה|שם=שמועות|[[רפאל נחמן כהן]], '''[[שמועות וסיפורים]]]''', א, כפר חב"ד תש"נ, עמ' 49.}}. לאחר [[הסתלקות אדמו"ר האמצעי]] לא קיבל את [[אדמו"ר הצמח צדק]] ל[[רבי]], באמרו כי לאחר אדמו"ר האמצעי לא ייתכן שיהיה רבי נוסף{{הערה|שם=חיים|[[חיים לוי יצחק גינזבורג]], 'לשמור את פך השמן ה"דבר מלכות"', בתוך: '''[[בית משיח (שבועון)|בית משיח]]''', גליון 719 (י' כסלו תש"ע), עמ' 12-13.}}.
ר' משה היה מ[[חסיד]]י [[אדמו"ר האמצעי]] המובהקים. נודע כדעתן ותקיף, והוא לא נשא פנים לאיש. היה מכונה "{{מונחון|שארפע יארמולקע|כינוי לאדם חריף}}"{{הערה|שם=רשימות}}{{הערה|שם=שמועות|[[רפאל נחמן כהן]], '''[[שמועות וסיפורים]]''', א, כפר חב"ד תש"נ, עמ' 49.}}. לאחר [[הסתלקות אדמו"ר האמצעי]] לא קיבל את [[אדמו"ר הצמח צדק]] ל[[רבי]], באמרו כי לאחר אדמו"ר האמצעי לא ייתכן שיהיה רבי נוסף{{הערה|שם=חיים|[[חיים לוי יצחק גינזבורג]], 'לשמור את פך השמן ה"דבר מלכות"', בתוך: '''[[בית משיח (שבועון)|בית משיח]]''', גליון 719 (י' כסלו תש"ע), עמ' 12-13.}}.


כאשר שלח אדמו"ר הצמח צדק את ר' [[פרץ חן]], להיות רב בעיר צ'רניגוב, חשש מאוד ר' פרץ מתגובת ר' משה אך משום מה לפלא כולם, הוא מאד כיבד את ר' פרץ. שנים לאחר מכן סיפר שכבוד זה ניתן לר' פרץ מכיוון שבהיותו אצל אדמו"ר האמצעי, לפני הסתלקותו, מלמל אדמו"ר האמצעי "פרץ סמיליאנער איז א פיינער יונגערמאן" (= פרץ מסמיליאן הוא [[אברך]] טוב). כשר' פרץ חן הגיע לעיר עם מכתב מאדמו"ר הצמח צדק, הוא כינה אותו 'פרץ סמיליאנער'{{הערה|שם=שמועות}}{{הערה|שם=חיים}}{{הערה|[[עזריאל זליג סלונים]], 'מעשי אבותי', בתוך: [[יהושע מונדשיין]] (עורך), '''[[מגדל עז]]''', כפר חב"ד תש"מ, עמ' קצג; '''רשימות דברים''', עמ' 116-117.}}.
כאשר שלח אדמו"ר הצמח צדק את ר' [[פרץ חן]], להיות רב בעיר צ'רניגוב, חשש מאוד ר' פרץ מתגובת ר' משה אך משום מה לפלא כולם, הוא מאד כיבד את ר' פרץ. שנים לאחר מכן סיפר שכבוד זה ניתן לר' פרץ מכיוון שבהיותו אצל אדמו"ר האמצעי, לפני הסתלקותו, מלמל אדמו"ר האמצעי "פרץ סמיליאנער איז א פיינער יונגערמאן" (= פרץ מסמיליאן הוא [[אברך]] טוב). כשר' פרץ חן הגיע לעיר עם מכתב מאדמו"ר הצמח צדק, הוא כינה אותו 'פרץ סמיליאנער'{{הערה|שם=שמועות}}{{הערה|שם=חיים}}{{הערה|[[עזריאל זליג סלונים]], 'מעשי אבותי', בתוך: [[יהושע מונדשיין]] (עורך), '''[[מגדל עז]]''', כפר חב"ד תש"מ, עמ' קצג; '''רשימות דברים''', עמ' 116-117.}}.