←שנת המאסר והשחרור
מאין תקציר עריכה |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
בשנת [[תשנ"ח]] פרסם הרב [[שלום דובער לוין]] את תיק החקירה של אדמו"ר האמצעי{{הערה|התיק פורסם בספר "מאסר וגאולת אדמו"ר האמצעי", [[שלום דובער לוין]], [[תשנ"ח]].}}, ממנו עולה שבגאולת הרבי היו שלושה שלבים כלליים כשתחילתה בקיץ [[תקפ"ה]], מאסרו היה בתחילת תקפ"ו ושוב שוחרר בי' כסלו באותה השנה, עם זאת חקירתו וחקירת החסידים נמשכה במשך השנה לאחריה עד י"א כסלו תקפ"ז כשהפסק דין הסופי התקבל בכלל אחרי ההסתלקות ב[[כ"א כסלו]] [[תקפ"ח]]. | בשנת [[תשנ"ח]] פרסם הרב [[שלום דובער לוין]] את תיק החקירה של אדמו"ר האמצעי{{הערה|התיק פורסם בספר "מאסר וגאולת אדמו"ר האמצעי", [[שלום דובער לוין]], [[תשנ"ח]].}}, ממנו עולה שבגאולת הרבי היו שלושה שלבים כלליים כשתחילתה בקיץ [[תקפ"ה]], מאסרו היה בתחילת תקפ"ו ושוב שוחרר בי' כסלו באותה השנה, עם זאת חקירתו וחקירת החסידים נמשכה במשך השנה לאחריה עד י"א כסלו תקפ"ז כשהפסק דין הסופי התקבל בכלל אחרי ההסתלקות ב[[כ"א כסלו]] [[תקפ"ח]]. | ||
אבל אנו אין לנו אלא דברי בן עמרם, וז"ל הרבי בהערה על ה'מבוא לספר [[בד קודש]]' "בבית רבי כותב אשר המאסר והגאולה היו בשנת תקס"ו. אבל מסורה היא בבית הרב | |||
שכל זה אירע בשנת תקפ״ז (ולכן לא נקבעה כל כך חגיגת יו״ד כסלו, כי בשנה שלאחרי׳ שאז היתה צ"ל החגיגה בפעם הראשונה נסתלק כ׳׳ק אדמו״ר האמצעי ביום ט'כסלו)". | |||
==השתלשלות האירוע== | ==השתלשלות האירוע== |