אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
ב[[תורת החסידות]] ה[[משל]] לעלמא דאתגליא היא היבשה. כמו היבשה שהברואים שעליה החיים מהאדמה, כמו הצמחים ובעלי החיים - נמצאים גלויים מעל האדמה ומתקיימים בנפרד ממנה. | ב[[תורת החסידות]] ה[[משל]] לעלמא דאתגליא היא היבשה. כמו היבשה שהברואים שעליה החיים מהאדמה, כמו הצמחים ובעלי החיים - נמצאים גלויים מעל האדמה ומתקיימים בנפרד ממנה. | ||
[[אדמו"ר האמצעי]] מביא{{הערה|ראו הנחות - תקע"ז, וירא ישראל, נה}} שעל פי הקבלה הים ויבשה הוא בחינת [[עלמא דאתכסיא]] ועלמא דאתגליא שהוא בחינת הוי' פנימי שבמח' ורצון הנ"ל והוי' חיצוני הנ"ל. | [[אדמו"ר האמצעי]] מביא{{הערה|ראו הנחות - תקע"ז, וירא ישראל, נה}} שעל פי הקבלה הים ויבשה הוא בחינת [[עלמא דאתכסיא]] ועלמא דאתגליא שהוא בחינת הוי' פנימי שבמח' ורצון הנ"ל והוי' חיצוני הנ"ל. ומוסיף כי קודם בריאת העולמות היה הכל מים, על דרך משל שעלמא דאתגליא היה נכלל בעלמא דאתכסיא ולא היה יכול להיות בריאת העולמות כמו למשל אדם הטרוד במחשבת עצמו לא יוכל להיות שום השפעה לזולתו ממנו, כי' איידי דטריד במחשבת עצמו' - לא פליט להשפיע לזולתו, וכשרוצה שיומשך מאתו השפעה לזולתו צריך שיסתלקו המח' עצמו. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
*[[עלמא דאתכסיא]] | *[[עלמא דאתכסיא]] |