דבר מלכות שופטים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{ציטוט צף|ישנה ההוראה כנ"ל, '''שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהי' ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור''', שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בנ"י וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית, גם ב"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)",עד – הנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא}}
{{ציטוט צף|ישנה ההוראה כנ"ל, '''שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל-בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהי' ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור''', שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בנ"י וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית, גם ב"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)", '''עד – הנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא"'''}}
'''דבר מלכות שופטים''' זהו אחד מ[[שיחה|שיחות]] ה[[דבר מלכות]] הידועות שאמר [[הרבי]], השיחה נאמרה בשבת [[פרשת שופטים]] [[תנש"א]].
'''דבר מלכות שופטים''' זהו אחד מ[[שיחה|שיחות]] ה[[דבר מלכות]] הידועות שאמר [[הרבי]], השיחה נאמרה בשבת [[פרשת שופטים]] [[תנש"א]].


בשיחה מסביר הרבי את החילוק שבין "יועצים" "שוטרים" ו"שופטים" בזמן הגלות ובזמן הגאולה, וכן בשיחה מצביע הרבי שהוא שופט יועץ ונביא דורינו, מה שהפך את השיחה לאחת השיחות הידועות ביותר.
בשיחה מסביר הרבי את החילוק שבין "יועצים" "שוטרים" ו"שופטים" בזמן הגלות ובזמן הגאולה, וכן בשיחה מצביע הרבי שהוא שופט יועץ ונביא דורנו, מה שהפך את השיחה לאחת השיחות הידועות ביותר.


==יומן מההתוועדות==
==יומן מההתוועדות==
בשעה 1 וחצי יצא [[הרבי]] ל[[התוועדות]], הרבי טעם מה"מזונות" והחל לעודד את שירת "[[זאל שוין זיין די גאולה]]", לאחר מכן אמר הרבי את השיחה הראשונה. לאחר שיחה זו החל הקהל לשיר "[[יחי אדונינו]]" תוך כדי שהרבי מעודד את השירה, באמצע הגיע הרב [[שניאור זלמן גוראריה]] לבקש ברכה והרבי ענה לו "חירות אמיתי, גם בשביל החתן".
בשעה אחת וחצי יצא [[הרבי]] ל[[התוועדות]], [[הרבי]] טעם מה"מזונות" והחל לעודד את שירת "[[זאל שוין זיין די גאולה]]", לאחר מכן אמר [[הרבי]] את השיחה הראשונה. לאחר שיחה זו החל הקהל לשיר "[[יחי אדוננו]]" תוך כדי שהרבי מעודד את השירה, באמצע הגיע הרב [[שניאור זלמן גוראריה]] לבקש ברכה והרבי ענה לו "חירות אמיתי, גם בשביל החתן".


לאחר שיחה ב' החל הקהל לשיר "שובה ה'", באמצע סימן הרבי לחזן [[משה טלישבסקי]] לשיר "יהיה רצון" ואחרי החל הרבי לשיר בעצמו את הניגון "[[נייט נייט ניקאוו]]". אחרי זה אמר הרבי את שיחה ג', ולאחריה החל הרבי בחלוקת בקבוקי המשקה תוך כדי שהוא מעודד את "[[ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק]]". ההתוועדות הסתיימה ב3:32{{הערה|[[דברי משיח]], נ"א, ח"ד}}.
לאחר שיחה ב' החל הקהל לשיר "שובה ה'", באמצע סימן [[הרבי]] לחזן [[משה טלישבסקי]] לשיר "יהיה רצון" ואחרי החל [[הרבי]] לשיר בעצמו את הניגון "[[נייט נייט ניקאוו]]". אחרי זה אמר [[הרבי]] את שיחה ג', ולאחריה החל [[הרבי]] בחלוקת בקבוקי המשקה תוך כדי שהוא מעודד את "[[ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק]]". ההתוועדות הסתיימה ב15:32{{הערה|[[דברי משיח]], נ"א, ח"ד}}.


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
שורה 16: שורה 16:
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער|כותרת העיתון "יש נביא בישראל"]]
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער|כותרת העיתון "יש נביא בישראל"]]
בעיתון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|הגאולה]]" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה{{הערה|גיליון מס' 7.}}, נראתה תמונתו של [[הרבי]] ומעליה נכתב הכותרת "יש נביא בישראל" {{כתב קטן|(ראה תמונה)}},הרבי הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעלון [[שיחת השבוע]] פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף מאת הרב [[מנחם ברוד]] בו הוא מסביר כיצד הרבי מוגדר כ[[נביא]]{{הערה|על פי טענת הרב ברוד הרבי הגיב למאמר זה: {{ציטוטון|מה הם כותבים? וכי דיברתי על עצמי? והלא דיברתי על חותני!}} (כפר חב"ד גיליון 1296), [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=40518 אך היו שערערו על טענה זו]}}. הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוציא מכתב בו הוא פוסק שלרבי יש דין של [[נביא]]{{הערה|[lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]}}.
בעיתון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|הגאולה]]" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה{{הערה|גיליון מס' 7.}}, נראתה תמונתו של [[הרבי]] ומעליה נכתב הכותרת "יש נביא בישראל" {{כתב קטן|(ראה תמונה)}}, [[הרבי]] הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעלון [[שיחת השבוע]] פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף מאת הרב [[מנחם ברוד]] בו הוא מסביר כיצד הרבי מוגדר כ[[נביא]]{{הערה|על פי טענת הרב ברוד הרבי הגיב למאמר זה: {{ציטוטון|מה הם כותבים? וכי דיברתי על עצמי? והלא דיברתי על חותני!}} (כפר חב"ד גיליון 1296), [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=40518 אך היו שערערו על טענה זו]}}. הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוציא מכתב בו הוא פוסק שלרבי יש דין של [[נביא]]{{הערה|[lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]}}.


[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא נביא]]
[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא נביא]]
בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם על ידי מאות רבנים ואדמו"רים, את נוסח פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]]:
בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם על ידי מאות רבנים ואדמו"רים, את נוסח פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]]:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי מלך המשיח|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}


החתימות על פסק הדין נאספו במשך השנים על ידי הרב [[יצחק ליפש]].
החתימות על פסק הדין נאספו במשך השנים על ידי הרב [[יצחק ליפש]].


בשנת [[תשע"ז]] יצאה משלחת של 12 רבנים מ[[מכון הלכה חב"ד]] למסע ב[[אוקראינה]], והגיעו להקריא בציוני [[רבותינו נשיאנו]] את פסק הדין שהרבי הוא נביא{{הערה|[https://chabad.info/magazine/242933/ מסע הרבנים] ב{{אינפו}}}}.
בשנת [[תשע"ז]] יצאה משלחת של 12 רבני [[מכון הלכה חב"ד]] למסע ב[[אוקראינה]], והגיעו להקריא בציוני [[רבותינו נשיאנו]] את פסק הדין ש[[הרבי]] הוא נביא{{הערה|[https://chabad.info/magazine/242933/ מסע הרבנים] ב{{אינפו}}}}.
 
===פרסום משיח===
{{פסקה חסרה}}


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
9,455

עריכות