ניגון ק"כ (הכנה למאמר): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[ניגון]] זה הוא אחד מניגוני חב"ד שלא התאפשר לברר בדיוק מהו מקורו ומיהו מחברו, אך מרגלא בפי [[חסידי חב"ד]] לשוררם ב[[התוועדות|התוועדויות]] חסידיות ובכל עת שירה. הקו האופייני של [[ניגונים]] אלו הוא; רגשיות השירה, דבקות ה[[נפש]] והתעוררות ה[[לב]] ל[[תשובה]] ועליה.
[[ניגון]] זה הוא אחד מניגוני חב"ד שלא התאפשר לברר בדיוק מהו מקורו ומיהו מחברו, אך מרגלא בפי [[חסידי חב"ד]] לשוררם ב[[התוועדות|התוועדויות]] חסידיות ובכל עת שירה. הקו האופייני של [[ניגונים]] אלו הוא; רגשיות השירה, דבקות ה[[נפש]] והתעוררות ה[[לב]] ל[[תשובה]] ועליה.


במחברת התווים של ר' שלום חריטונוב שו"ב ניקולייב נרשם על תווים של ניגון הכנה למאמר הנ"ל: "הניגון הזה הביא אתו הר"ז זלאטאפאלסקי כשבא למדינת עסטרייך".
במחברת התווים של ר' [[שלום חריטונוב (ניקולייב)|שלום חריטונוב]] נרשם על תווים של ניגון זה: "הניגון הזה הביא אתו הר"ז זלאטאפאלסקי כשבא למדינת עסטרייך".


סיומת הניגון זהה לסיומת הניגון לר' זלמן זלטופלסקי (ניגון ס"א בספר הניגונים), ניתן למצוא "תנועה" נוספת בה דומים שני הניגונים: פתיחת ניגון ההכנה למאמר (ארבע צלילים ראשונים) מופיע בניגון של ר' זלמן בבבא השנייה.
סיומת הניגון זהה לסיומת הניגון לר' [[זלמן זלטופלסקי]] ([[ניגון ס"א]] בספר הניגונים), ניתן למצוא "תנועה" נוספת בה דומים שני הניגונים: פתיחת ניגון ההכנה למאמר (ארבע צלילים ראשונים) מופיע בניגון של ר' זלמן בבבא השנייה.


מקובל בפי חסידים לנגן ניגון זה כהכנה ל[[מאמר]].
מקובל בפי חסידים לנגן ניגון זה כהכנה ל[[מאמר]].
31,671

עריכות