פרה אדומה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 25 בתים ,  16 ביוני 2023
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{לשכתב}}
[[קובץ:פרה_אדומה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|פרה אדומה]]
[[קובץ:פרה_אדומה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|פרה אדומה]]
'''פרה אדומה''' היא מצוה המפורשת ב[[פרשת חוקת]] ונחשבת מהמצוות שאין להם טעם על פי [[תורת הנגלה]] ולכן הם נקראים חוקים.
'''פרה אדומה''' היא מצוה המפורשת ב[[פרשת חוקת]] ונחשבת מהמצוות שאין להם טעם על פי [[תורת הנגלה]] ולכן הם נקראים חוקים.


==עניינה==
==עניינה על פי [[תורת החסידות]]==
הנפש הבהמית נשתלשלה מ[[פני שור]] מ[[צד השמאל]], וכמו שמבחינת פרה נמשך אחר כך ההשפעה לחיצונים כך מן המדות של [[נפש החיונית הבהמית]] נמשך החשק וה[[תאוה]] ל[[תענוג]]י [[עוה"ז]] בהיתר או באיסור ח"ו.
הנפש הבהמית נשתלשלה מ[[פני שור]] מ[[צד השמאל]], וכמו שמבחינת פרה נמשך אחר כך ההשפעה לחיצונים כך מן המדות של [[נפש החיונית הבהמית]] נמשך החשק וה[[תאוה]] ל[[תענוג]]י [[עוה"ז]] בהיתר או באיסור ח"ו.
===התלבשות הרע בלבושי העבירה===
===התלבשות הרע בלבושי העבירה===
כשהאדם חושק וחפץ לדבר מעניני עוה"ז הגשמי, אותו הדבר הוא [[כלי]] לה[[רצון]] והתשוקה שב[[לב]] האדם, וכן [[אותיות המחשבה]] וה[[דבור]] שמהרהר ומדבר איך להשיג הדבר הן ג"כ כלים להרצון ההוא, וכל שכן המעשה, שהן כולם בחינת כלים ו[[לבושים]] להרצון, ועצם הרצון הרי אף שכשהוא מלובש ברע הוא רע גמור מ"מ אין בכח הזה חטא ורע מצד עצמו שהרי מהותו הואמרק כח המתאוה והרי הוא יכול להיות כח המתאוה לטוב כמו שהוא עכשיו מתאוה לרע, אלא שהרע הוא מה שהטה והמשיך כח המתאוה להיות מתאוה לרע ונתלבש בלבושי' צואים עד שנמשך לסור ממ"ע או להתאוות לאיסור.
כשהאדם חושק וחפץ לדבר מעניני [[עוה"ז]] הגשמי, אותו הדבר הוא [[כלי]] לה[[רצון]] והתשוקה שב[[לב]] האדם, וכן [[אותיות המחשבה]] וה[[דבור]] שמהרהר ומדבר איך להשיג הדבר הן ג"כ כלים להרצון ההוא, וכל שכן המעשה, שהן כולם בחינת כלים ו[[לבושים]] להרצון, ועצם הרצון הרי אף שכשהוא מלובש ברע הוא רע גמור מ"מ אין בכח הזה חטא ורע מצד עצמו שהרי מהותו הואמרק כח המתאוה והרי הוא יכול להיות כח המתאוה לטוב כמו שהוא עכשיו מתאוה לרע, אלא שהרע הוא מה שהטה והמשיך כח המתאוה להיות מתאוה לרע ונתלבש בלבושי' צואים עד שנמשך לסור ממ"ע או להתאוות לאיסור.


אבל מצד כח המתאוה בעצמו הרי יש בכח זה להפוך לבבו מן הקצה אל הקצה להיות מתאוה ואוהב וחפץ לדבקה בה', וכמ"ש נפשי אויתיך, כמו שאוהב ומתאוה לחיי נפשו כו' כי באמת כח המתאוה שבנה"ב מצד עצמו שרשו ויסודתו בקדושה עליונה מבחינת [[פני שור]] שבמרכבה כנ"ל אלא שבירידת המדרגות ונפילתן ב[[שבירת הכלים]] נמשך שיהי' כח המתאוה גם לדבר [[עבירה]].  
אבל מצד כח המתאוה בעצמו הרי יש בכח זה להפוך לבבו מן הקצה אל הקצה להיות מתאוה ואוהב וחפץ לדבקה בה', וכמ"ש נפשי אויתיך, כמו שאוהב ומתאוה לחיי נפשו כו' כי באמת כח המתאוה שבנה"ב מצד עצמו שרשו ויסודתו בקדושה עליונה מבחינת [[פני שור]] שבמרכבה כנ"ל אלא שבירידת המדרגות ונפילתן ב[[שבירת הכלים]] נמשך שיהי' כח המתאוה גם לדבר [[עבירה]].  
שורה 24: שורה 24:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:טהרה]]
4,291

עריכות