פרשת אחרי מות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,430 בתים ,  21 ביולי 2021
ביטול גרסה 485452 של 212.76.118.91 (שיחה)
(הסרה כאמור באולם)
(ביטול גרסה 485452 של 212.76.118.91 (שיחה))
תגית: ביטול
שורה 20: שורה 20:
*'''שביעי''' - איסור תשמיש בין גברים וכן יחסים עם בהמות. ה' אומר שעם ישראל לא צריך לעשות מעשים כאלו כפי שהגויים עושים, וכך ארץ כנען מאסה בהם וכעת מגיע עם ישראל להחליף אותם. [[רש"י]] מפרש שבדיוק כפי שאדם לא יכול להשאיר בביטנו אוכל מקולקל, כך הארץ "הקיאה" את הגויים בגלל מעשיהם.
*'''שביעי''' - איסור תשמיש בין גברים וכן יחסים עם בהמות. ה' אומר שעם ישראל לא צריך לעשות מעשים כאלו כפי שהגויים עושים, וכך ארץ כנען מאסה בהם וכעת מגיע עם ישראל להחליף אותם. [[רש"י]] מפרש שבדיוק כפי שאדם לא יכול להשאיר בביטנו אוכל מקולקל, כך הארץ "הקיאה" את הגויים בגלל מעשיהם.


==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] מסביר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חכ"ב עמ' 95}} שעבודת ה[[כהן גדול]] ב[[יום הכיפורים]] – לפעול
כפרה על כל ישראל, הייתה נעשית "בפנים"
(בקודש הקדשים), ובבגדי לבן "ככהן הדיוט".
ומכך יש ללמוד הוראה בעבודת האדם את
ה':
באם רוצה האדם לפעול '[[טהרה]]' בעצמו
ובסובבים אותו, ולהביאם "לפני ה'" – להתקרב
להקב"ה, לתורתו ומצוותיו – אזי צריך הוא
ליכנס 'בפנים' ולהיות "ככהן הדיוט":
פעולת הקירוב בעצמו ובאחרים, צריכה
להיות לא מצד פניות ונטיות ו'רווחים' שיהיו
לו מכך, אלא אך ורק בכדי למלאות רצונו של
הקב"ה וכוונתו.
ולזאת – צריך 'לפשוט' ולהתנער מן
המחשבות אודות רווח של ('בגדי זהב' שהם)
"לכבוד ולתפארת", וליכנס "בפנים" – בפנימיות
ובעומק הנפש שלו, אשר בה נרגש רצון ה'
והחפץ לקיימו בלא כל נטיות, דאזי פועל הוא
מתוך הרגשה שהוא 'כהן הדיוט'; וזוהי הדרך
לפעול כפרה, לא רק בעצמו אלא אף על האחר
ואף "בעד כל קהל ישראל".
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=article&topic=54&article=2685 טקסט פרשת אחרי מות עם פירוש רש"י] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=article&topic=54&article=2685 טקסט פרשת אחרי מות עם פירוש רש"י] - {{חב"ד בישראל}}
190

עריכות