פרשת בשלח: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 1,852 בתים ,  21 ביולי 2021
הסרה כאמור באולם
אין תקציר עריכה
(הסרה כאמור באולם)
שורה 17: שורה 17:


*'''שביעי''' - העם נתקל בבעיה חדשה: אזלו המים ולא נותר מה לשתות, מה שהביא במיידי לתלונות על משה רבינו. ה' אומר למשה להכות סלע מסויים שיוציא [[מים]] עבור העם. לאחר מכן הגיעו ה[[עמלק]]ים והחלו להלחם עם ישראל. תמיד נזכור אותם בתור הראשונים שהגיעו להלחם עם אבותינו.
*'''שביעי''' - העם נתקל בבעיה חדשה: אזלו המים ולא נותר מה לשתות, מה שהביא במיידי לתלונות על משה רבינו. ה' אומר למשה להכות סלע מסויים שיוציא [[מים]] עבור העם. לאחר מכן הגיעו ה[[עמלק]]ים והחלו להלחם עם ישראל. תמיד נזכור אותם בתור הראשונים שהגיעו להלחם עם אבותינו.
==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] מביא{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חי"א עמ' 61 ואילך}} שמזה שאהרן "מסר נפשו" על מרים והיא
"נקראת על שמו" רואים שהי' קשר מיוחד ביניהם.
ואכן רואים שישנו צד השווה בשניהם, שכמו
שענינו של אהרן הכהן הוא "אוהב שלום ורודף
שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה"{{הערה|אבות
פ"א מי"ב}}, כן היה ענינה של מרים "פועה ומדברת
והוגה לולד כדרך הנשים המפייסות תינוק
הבוכה"{{הערה|פרש"י שמות א, טו}}.
אמנם למרות מעלתה זו של מרים, שבאה אליה
מצד עצמה, וכלשון רש"י הנ"ל "כדרך הנשים",
שכן היה דרכה מטבעה, הרי גם אז נקראת היא על
שמו של אהרן, היינו שגם מעלתה הטבעית קיבלה
מאהרן.
ומזה הוראה בעבודת נשי ישראל:
מצינו בכ"מ שישנן כו"כ מעלות בנשי ישראל
שאין באנשים{{הערה|ראה תענית כג, ב. מפרשי התורה ויקהל
לה, כב. פרדר"א פמ"ה, ועוד}}. אך מכל מקום עליהן לדעת
ש"איזוהי אשה כשרה העושה רצון בעלה"{{הערה|תדא"ר
פ"ט}}, והיינו, שדווקא על ידי שעושות "רצון
בעלה" - באות מעלותיהן הגדולות הקיימות בהן
לידי גילוי.
ואפילו המעלות שבהן מצד טבען, הרי גם
מעלות אלו עליהן לקבל מהבעל, כמו שמרים
"נקראת על שמו" של "אהרן", ואז מתגלות בהן
מעלותיהן, עד לדברים שישנם רק בהן ובאופן
נעלה יותר מהבעל.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
190

עריכות