פרשת לך לך: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 1,866 בתים ,  21 ביולי 2021
הסרה כאמור באולם
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
(הסרה כאמור באולם)
שורה 19: שורה 19:


*'''שביעי''' - [[הקב"ה]] כורת ברית עם אברהם ועם זרעו אחריו: כל זכר בן שמונה ימים צריך למול את בשר ערלתו. גם שמה של שרי הוחלף ל[[שרה]]. אברהם עבר [[ברית מילה]], וכך גם כל בני ביתו. אברהם היה באותה עת בן תשעים ותשע שנים וישמעאל היה בן שלוש עשרה שנים.
*'''שביעי''' - [[הקב"ה]] כורת ברית עם אברהם ועם זרעו אחריו: כל זכר בן שמונה ימים צריך למול את בשר ערלתו. גם שמה של שרי הוחלף ל[[שרה]]. אברהם עבר [[ברית מילה]], וכך גם כל בני ביתו. אברהם היה באותה עת בן תשעים ותשע שנים וישמעאל היה בן שלוש עשרה שנים.
==בתורת החסידות==
בפרשה מסופר, על שני מזבחות שבנה אברהם{{הערה|יב, ז-ח}}, ו[[רש"י]] מפרש הטעם לבניית מזבחות אלה. על המזבח הראשון הוא מפרש שבנה אברהם "על בשורת הזרע ועל בשורת ארץ ישראל", ועל המזבח השני כתב: "נתנבא שעתידין בניו להכשל שם על עוון עכן והתפלל שם עליהם". [[הרבי]] תמה, למה בנוגע למזבח השלישי שבנה בחברון – שתק רש"י ולא נתן שום טעם לבניית מזבח זה? הרבי מתרץ את זה{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ל עמ' 36 ואילך}}, שמזבחות אלו נבנו בהדרגה, באופן מן הקל אל הכבד. את המזבח הראשון בנה אברהם "על בשורת הזרע ועל בשורת ארץ ישראל" – כלומר, בקשר עם צרכיו שלו, זה שיהיה לו זרע ונחלה בארץ; המזבח השני נבנה במטרה נשגבה יותר, כפרת עוונות – "שעתידין להכשל על עוון עכן והתפלל עליהם". ואילו במזבח השלישי יש מעלה יתירה, שהוא נבנה לשם שמים בלבד, בלי שום כוונה של תועלת לאדם. וזהו שרש"י אינו מפרש כלום בטעם בניית מזבח זה, כי אברהם לא בנה אותו לשם כוונה "צדדית", אלא רק לכבודו יתברך ותו לא. ומה יומתק לפי זה מקום המזבח – חברון: 'חברון' מלשון חיבור{{הערה|זח"א קכב, ב (מהנ"ע). קכה, א. ועוד}}. ואמיתיות הקשר והחיבור עם הקב"ה היא כאשר האדם אינו חושב על תועלת לעצמו אלא מכוון אך ורק לכבודו יתברך.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
188

עריכות