1,593
עריכות
(←מקומם: מ.) |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ישראל סבא ותבונה''' | '''ישראל סבא ותבונה''' הוא מושג המורה על יחוד [[מידות שבשכל|'''חיצוניות''' חכמה ובינה]]. לעיתים נקרא יחוד זה גם '''או"א{{הערה|אבא ואמא, היינו - חכמה ובינה.}} תתאין''' (לעומת יחוד פנימיות חכמה ובינה הנקראים [[או"א עילאין]]), ולעיתים סטרא דיובלא{{הערה|כי "יובל" עצמו הוא בינה, ו"סטרא" פירושו צד. והיינו, סטרא דיובלא הוא "צד הבינה", חיצוניות הבינה (זוהר ויצא קנ"א א', ומובא לרוב במאמרי חסידות).}} וסטרא דאבא עילאה{{הערה|סידור עם דא"ח סדר סעודות שבת רא ד' ובכמ"ד.}}. | ||
==בנפש== | ==בנפש== | ||
===מקומם=== | ===מקומם=== | ||
ביחס המוחין אל המידות ('''לפני''' התעוררות המידות בפועל) יש שלוש דרגות: | ביחס המוחין אל המידות ('''לפני''' התעוררות המידות בפועל) יש שלוש דרגות: | ||
:א. עצם המוחין | :א. עצם המוחין – החכמה וההבנה במהותם אשר אינו קשור '''כלל''' למידות ונקרא או"א (אבא ואמא) '''''עילאין'''''. | ||
:ב. הטיית השכל – נטייתו לחסד או לדין כלומר למסקנה מסויימת, ונקרא או"א (אבא ואמא) '''''תתאין''''' – ומייצג את פרצוף '''ישראל-סבא ותבונה''' (ר"ת '''''ישסו"ת'''''). | :ב. הטיית השכל – נטייתו לחסד או לדין כלומר למסקנה מסויימת, ונקרא או"א (אבא ואמא) '''''תתאין''''' – ומייצג את פרצוף '''ישראל-סבא ותבונה''' (ר"ת '''''ישסו"ת'''''). | ||
:ג. התפעלות שכלית טהורה. | :ג. התפעלות שכלית טהורה. | ||
שורה 35: | שורה 35: | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |
עריכות