37,397
עריכות
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
==תוכן השיחה== | ==תוכן השיחה== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[תענית שבעה עשר בתמוז]] {{*}} [[לימוד הלכות בית הבחירה בבין המצרים]]{{*}} [[לימוד ענייני גאולה ומשיח]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[תענית שבעה עשר בתמוז]] {{*}} [[לימוד הלכות בית הבחירה בבין המצרים]] {{*}} [[לימוד ענייני גאולה ומשיח]]}} | ||
הרבי הסביר בשיחה את מעלתו של [[תענית שבעה עשר בתמוז]] שעל אף שבחיצוניות הוא נראה דבר בלתי רצוי, בפנימיות העניינים הוא דבר טוב{{הערה|דבר המתבטא בכך שי"ז הוא בגימטריה [[טוב]].}}, ובמיוחד במצב שבו הצום נדחה בשל כך שהוא שחל ב[[שבת]], שאז יש מעין הדחייה של הצום שתהיה לעתיד לבוא ב[[ימות המשיח]]. הרבי קישר זאת ל[[פרשת בלק]] שנאמרה בסמוך לי"ז בתמוז שבו מובא כיצד קללותיו של בלק נהפכו לטוב - ברכות ונבואות על [[ימות המשיח]]. הרבי הסביר גם את מעלת [[שבת]] פרשת בלק, שתמיד חלה לפני [[בין המצרים]] וזאת משום שהיא לפני ולמעלה מה[[גלות]]. | הרבי הסביר בשיחה את מעלתו של [[תענית שבעה עשר בתמוז]] שעל אף שבחיצוניות הוא נראה דבר בלתי רצוי, בפנימיות העניינים הוא דבר טוב{{הערה|דבר המתבטא בכך שי"ז הוא בגימטריה [[טוב]].}}, ובמיוחד במצב שבו הצום נדחה בשל כך שהוא שחל ב[[שבת]], שאז יש מעין הדחייה של הצום שתהיה לעתיד לבוא ב[[ימות המשיח]]. הרבי קישר זאת ל[[פרשת בלק]] שנאמרה בסמוך לי"ז בתמוז שבו מובא כיצד קללותיו של בלק נהפכו לטוב - ברכות ונבואות על [[ימות המשיח]]. הרבי הסביר גם את מעלת [[שבת]] פרשת בלק, שתמיד חלה לפני [[בין המצרים]] וזאת משום שהיא לפני ולמעלה מה[[גלות]]. | ||
שורה 20: | שורה 20: | ||
===לחיות עם משיח=== | ===לחיות עם משיח=== | ||
{{ערך מורחב|לחיות גאולה}} | |||
בשיחה ביאר הרבי כי בנוסף לכך שלימוד עניני הגאולה הוא 'דרך ישרה' לזרז את הגאולה, יש בלימוד מטרה נוספת - שהנהגתו של כל אחד ואחד, ב[[מחשבה]] [[דיבור]] ו[[מעשה]], תהיה מתאימה לזמן המיוחד בו אנו נמצאים, ש"עומדים על [[סף הגאולה]], ומורים באצבע שהנה זה משיח בא". כאשר [[שכל|שכלו]] של הלומד מתמלא בידע בנושאי הגאולה, והוא מתבונן בכך, ומחדיר את הידיעה ל[[מידות|רגש]] ועד למעשה בפועל - הלימוד מסייע לו [[לחיות גאולה|לחיות בהתאם לתקופת הגאולה]]. ולכן, בנוסף לפעולתו של הלימוד כסגולה להביא משיח, הוא מיועד כדי לפעול על הלומד עצמו, שיתחיל לחיות בעניני הגאולה{{הערה|סעיפים ט-י.}}. | בשיחה ביאר הרבי כי בנוסף לכך שלימוד עניני הגאולה הוא 'דרך ישרה' לזרז את הגאולה, יש בלימוד מטרה נוספת - שהנהגתו של כל אחד ואחד, ב[[מחשבה]] [[דיבור]] ו[[מעשה]], תהיה מתאימה לזמן המיוחד בו אנו נמצאים, ש"עומדים על [[סף הגאולה]], ומורים באצבע שהנה זה משיח בא". כאשר [[שכל|שכלו]] של הלומד מתמלא בידע בנושאי הגאולה, והוא מתבונן בכך, ומחדיר את הידיעה ל[[מידות|רגש]] ועד למעשה בפועל - הלימוד מסייע לו [[לחיות גאולה|לחיות בהתאם לתקופת הגאולה]]. ולכן, בנוסף לפעולתו של הלימוד כסגולה להביא משיח, הוא מיועד כדי לפעול על הלומד עצמו, שיתחיל לחיות בעניני הגאולה{{הערה|סעיפים ט-י.}}. | ||