אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מקורות}} | {{מקורות}} | ||
''' | '''הרב ליטאי מבני ברק''' הינו אדם שהתנגד לדרכו של הרבי {{הערה|וכן היה ראש [[ישיבת פונביז']]}}. | ||
==אי התקבלותו לכהן כראש ראשות ישיבת חב"ד לוד== | ==אי התקבלותו לכהן כראש ראשות ישיבת חב"ד לוד== | ||
הפרשייה אירעה קודם תחילת חורף [[תשי"ב]]. הוא עבד אז בישיבת 'קלצק' בעיר [[רחובות]]{{הערה|שאוחדה לאחר מכן עם ישיבת 'הדרום' שהוקמה לצידה}} וחפץ להתקבל לתפקיד הנכבד. בתו של הרב אליעזר קרסיק{{הערה|הגברת טעמא גוראריה}} סיפרה כי הייתה עדת ראייה לביקורו של אותו אדם בביתו של אביה כשביקורו עוסק ברצונו לכהן כראש הישיבה. | הפרשייה אירעה קודם תחילת חורף [[תשי"ב]]. הוא עבד אז בישיבת 'קלצק' בעיר [[רחובות]]{{הערה|שאוחדה לאחר מכן עם ישיבת 'הדרום' שהוקמה לצידה}} וחפץ להתקבל לתפקיד הנכבד. בתו של הרב אליעזר קרסיק{{הערה|הגברת טעמא גוראריה}} סיפרה כי הייתה עדת ראייה לביקורו של אותו אדם בביתו של אביה כשביקורו עוסק ברצונו לכהן כראש הישיבה. | ||
הרב [[אברהם מאיור]] שכיהן אז כמנהלה הרוחני של הישיבה שיגר אל הלה כמה בחורים ביניהם הרב יעקב כ"ץ והרב שולם פלדמן שישוחחו עימו בלימוד. השיחה התורנית התקיימה בישיבת קלצק והלה נכשל בה. את כשלונו הוא נימק באוזני הבחורים בשל לחץ בו שרוי עקב שמחה משפחתית מסויימת{{הערה|מפי הרב [[ישראל אלפנביין]] ששמע מהרב כ"ץ}}. | הרב [[אברהם מאיור]] שכיהן אז כמנהלה הרוחני של הישיבה שיגר אל הלה כמה בחורים ביניהם הרב יעקב כ"ץ, הרב מרדכי אשכנזי והרב שולם פלדמן שישוחחו עימו בלימוד. השיחה התורנית התקיימה בישיבת קלצק והלה נכשל בה. את כשלונו הוא נימק באוזני הבחורים בשל לחץ בו שרוי עקב שמחה משפחתית מסויימת{{הערה|מפי הרב [[ישראל אלפנביין]] ששמע מהרב כ"ץ}}. | ||
בקרב חברי הנהלת הישיבה היו הדעות חלוקות. לעומת ר' אברהם מאיור שצידד בעד קבלתו דעתם של הרוב התנגדה לכך{{הערה|ספר הרב אשכנזי}}. לימים נאנח ר' אברהם מאיור ואמר: "קבלת עמדתי הייתה חוסכת את הארס והשנאה"{{הערה|אנשים חסידים היו}}. | בקרב חברי הנהלת הישיבה היו הדעות חלוקות. לעומת ר' אברהם מאיור שצידד בעד קבלתו דעתם של הרוב התנגדה לכך{{הערה|ספר הרב אשכנזי}}. לימים נאנח ר' אברהם מאיור ואמר: "קבלת עמדתי הייתה חוסכת את הארס והשנאה"{{הערה|אנשים חסידים היו}}. | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
===הפילוג=== | ===הפילוג=== | ||
{{ערך מורחב|בחירות תשמ"ט}} | {{ערך מורחב|בחירות תשמ"ט}} | ||
לאחר ש[[אגודת ישראל]] פרסמה כמה וכמה פעמים מכתבים של הרבי מליובאוויטש ואת דעתו של הרבי, הקים אותו רב ליטאי מפלגה חדשה בשם '''דגל התורה''' בבחירות של שנת [[תשמ"ט]] . | לאחר ש[[אגודת ישראל]] פרסמה כמה וכמה פעמים מכתבים של הרבי מליובאוויטש ואת דעתו של הרבי, הקים אותו רב ליטאי מפלגה חדשה בשם '''דגל התורה''' בבחירות של שנת [[תשמ"ט]] והתפצל ממפלגת אגודת ישראל. | ||
הרבי הורה באותו עת שחב"ד תתגייס למען | הרבי הורה באותו עת שחב"ד תתגייס למען אגודת ישראל {{הערה|עכב כך שלא נכנעו לדרישותיו של אותו רב ליטאי}}, ואכן בעוד דגל התורה קיבלה בקושי שני מנדטים, אגודת ישראל קיבלה חמישה מנדטים. | ||
=== בחירת רב העיר בני ברק=== | === בחירת רב העיר בני ברק=== | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
===משיח=== | ===משיח=== | ||
אותו רב ליטאי טען שאין זה מין הראוי להפיץ כאילו המשיח הוא הרבי (והרבי לא המשיח), שהוא מצוטט בפסוק בחבקוק "אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא" הרבי ענה שפסוק זה בא להגיד שאם למרות הפעולות הוא לא יבוא את חכה לו, אבל זה לא אומר שלא לפעול שיבוא. | אותו רב ליטאי טען שאין זה מין הראוי להפיץ כאילו המשיח הוא הרבי (והרבי לא המשיח), שהוא מצוטט בפסוק בחבקוק "אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא" הרבי ענה שפסוק זה בא להגיד שאם למרות הפעולות הוא לא יבוא את חכה לו, אבל זה לא אומר שלא לפעול שיבוא. | ||
==תגובת חב"ד== | ==תגובת חב"ד== |