16,089
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) מ (←התייחסות מחוץ לחב"ד: תקלדה) |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←נסיונות האחדות בחב"ד: הרחבה) |
||
שורה 139: | שורה 139: | ||
כל הענין של ג' תמוז הוא רק ניסיון (כבמשה בשעתו). זאת כחלק אחד מהאמונה שהרבי הוא המשיח ושהוא ממשיך להנהיג את הדור{{הערה|[[שלום דובער לוין]], [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קובץ משיח וגאולה – ז] {{PDF}}, עמודים 22-21.<br />מאמר מערכת, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug4.pdf קובץ משיח וגאולה – ד] {{PDF}}, עמוד 3, סעיף ב.}}. בעקבות זאת ממשיכים לכתוב על הרבי שליט"א ('''ש'''יחיה '''ל'''אורך '''י'''מים '''ט'''ובים '''א'''מן){{הערה|טענתם מופיעה ב- הרב לוי יצחק גינזבורג,'''התוועדות חסידית''', הוצאת [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]], [[תש"ס]].}}. וכן משתמשים בדרך כלל בתארים 'מלך המשיח שליט"א' או 'מה"מ שיל"ו' ('''ש'''יחיה '''ל'''עולם '''ו'''עד) המדגיש את האיחול לחיים נצחיים. אך עם זאת, יש חסידים שסוברים שב[[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]] היה אצל הרבי את עניין הפך החיים רח"ל, ולכן לא מסתפקים בכתיבתו כ"הרבי" או כ"נשיא דורינו" בלבד. | כל הענין של ג' תמוז הוא רק ניסיון (כבמשה בשעתו). זאת כחלק אחד מהאמונה שהרבי הוא המשיח ושהוא ממשיך להנהיג את הדור{{הערה|[[שלום דובער לוין]], [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קובץ משיח וגאולה – ז] {{PDF}}, עמודים 22-21.<br />מאמר מערכת, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug4.pdf קובץ משיח וגאולה – ד] {{PDF}}, עמוד 3, סעיף ב.}}. בעקבות זאת ממשיכים לכתוב על הרבי שליט"א ('''ש'''יחיה '''ל'''אורך '''י'''מים '''ט'''ובים '''א'''מן){{הערה|טענתם מופיעה ב- הרב לוי יצחק גינזבורג,'''התוועדות חסידית''', הוצאת [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]], [[תש"ס]].}}. וכן משתמשים בדרך כלל בתארים 'מלך המשיח שליט"א' או 'מה"מ שיל"ו' ('''ש'''יחיה '''ל'''עולם '''ו'''עד) המדגיש את האיחול לחיים נצחיים. אך עם זאת, יש חסידים שסוברים שב[[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]] היה אצל הרבי את עניין הפך החיים רח"ל, ולכן לא מסתפקים בכתיבתו כ"הרבי" או כ"נשיא דורינו" בלבד. | ||
== | ==האחדות בחב"ד== | ||
על אף חילוקי הדעות, ובשונה מקהילות מפולגות שונות, חסידי חב"ד | על אף חילוקי הדעות, ובשונה מקהילות מפולגות שונות, חסידי חב"ד עצמם משתדלים לנהוג באחדות - [[אהבת ישראל]] זה עם זה, ומשתדלים לקיים את הוראות [[הרבי]], לפי דרכם עוד בתחילת שנות הנוני"ם כשהחל הויכוח אודות פרסום הרבי כמשיח, כתב הרבי לרב [[שלום דוב וולפא]] שקודם כל חשוב שיהיה אהבת ישראל בין החסידים:{{ציטוטון|אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח וכו', אבל מ"ע מהת': אהבת כאו"א מישראל ושלילת המחלוקת וכו' בתכלית – ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו – וד"ל}}{{הערה|[https://chabad.info/blogs/123744/ שיטתו של הרבי: "אין כל חיוב כלל"] באתר [[חב"ד אינפו]].}}. | ||
פעמים רבות, נערכות גם מפגשים וכינוסי אחדות פומביפ בין החסידים, במטרה לקבל את פני [[משיח]] צדקנו. בשנת [[תשס"ז]] בעקבות [[תאונת התמימים בחנוכה תשס"ז]] הוקמה '''[[ועדת השלוחים לארץ הקודש לעניני אחדות]]'''. הוועדה הוקמה באסיפה בבית הרב [[ישראל יוסף הנדל]] ב[[מגדל העמק]]. מפעולות הוועדה: כינוס תלמידי [[ישיבות חב"ד]] לכנס אחדות ארצי שהתקיים בי' [[שבט]] [[תשס"ז]] וחסות על הוצאת אלבום "כולנו כאחד" הסוקר את הכינוס שיצא על ידי תלמידי ישיבת [[תומכי תמימים מגדל העמק]] בחודש החגים [[תשס"ח]]. | |||
בשנת [[תשע"א]] הוחלט בין חסידי חב"ד להקדיש את יום [[כ"ז באדר]] ליום אחדות בחב"ד{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=48214 חשיפה ● היוזמה שתאחד את שני החלקים בחב"ד?] באתר {{שטורעם}}.}}. בשנת [[תשע"ג]] יזמו כמה אברכים (ובניהם הרב [[מוטי גל]] 400 [[התוועדות|התוועדיות]] של שני משפיעים, אחד מכל 'צד'. ההתוועדיות הצליחו במיוחד וחברים שלא נפגשו זמן רב התוועדו ביחד. | |||
בשנת [[ | |||
בשנת [[תשע"ג]] יזמו כמה אברכים (ובניהם הרב [[מוטי גל]] 400 [[התוועדות|התוועדיות]] של שני משפיעים, אחד מכל 'צד'. ההתוועדיות הצליחו במיוחד וחברים שלא נפגשו זמן רב התוועדו ביחד. | |||
*'''תש"פ''' | *'''תש"פ''' |