דבר מלכות במדבר: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 6: שורה 6:


=רקע=
=רקע=
באותה התקופה הלך הרב [[עמנואל שוחט]] ל[[תהלוכה]] לשכונת [[בורו פארק]], וכשהגיע שם ל[[בית הכנסת]] החל ללעוג ה[[גבאי]] על שאומרים על הרבי שהוא משיח, והודיע לו שאם לא יגנה [[אמונה]] זו לפני הקהל - לא יתן לו רשות דיבור בבית כנסת. כמובן שהרב שוחט סירב ונאלץ לעזוב את המקום.
באותה התקופה הלך הרב [[עמנואל שוחט]] ל[[תהלוכה]] לשכונת [[בורו פארק]], וכשהגיע שם ל[[בית הכנסת]] החל ללעוג ה[[גבאי]] על שאומרים על הרבי שהוא משיח, והודיע לו שאם לא יגנה [[אמונה]] זו לפני הקהל - לא יתן לו רשות דיבור בבית כנסת. כמובן שהרב שוחט סירב ונאלץ לעזוב את המקום.


כשחזר ל[[770]], סיפר על כך לרב [[דוד רסקין]] שהעביר את זה ל[[הרב חודקוב|רב חודוקוב]], והרב חודוקב העביר את הסיפור ישירות לרבי.
כשחזר ל[[770]], סיפר על כך לרב [[דוד רסקין]] שהעביר את זה ל[[הרב חודקוב|רב חודוקוב]], והרב חודוקב העביר את הסיפור ישירות לרבי.
שורה 23: שורה 23:
*'''אותיות ד' - ו'''' חוסר המנוחה יכול להיות גם בענינים של [[תורה]] ו[[מצוות]]: במצוות ישנם פרטים רבים, ועל היהודי להרגיש בכל הפרטים את הנקודה האחת: [[רצון]] שלמעלה מהתחלקות. וגם באהבת היהודי לקב"ה שישנם שני קוים [[רצוא ושוב]], אך תפקידו הוא להרגיש שאין כאן שני קוים אלא נקודה אחת: רצון ה' שלמעלה משני הקוים. הרגשת הנקודה היא כאשר היהודי בביטול ורוצה להגיע לעצם, שאז מגיע לנקודה שמתבטאת בכל הפרטים.
*'''אותיות ד' - ו'''' חוסר המנוחה יכול להיות גם בענינים של [[תורה]] ו[[מצוות]]: במצוות ישנם פרטים רבים, ועל היהודי להרגיש בכל הפרטים את הנקודה האחת: [[רצון]] שלמעלה מהתחלקות. וגם באהבת היהודי לקב"ה שישנם שני קוים [[רצוא ושוב]], אך תפקידו הוא להרגיש שאין כאן שני קוים אלא נקודה אחת: רצון ה' שלמעלה משני הקוים. הרגשת הנקודה היא כאשר היהודי בביטול ורוצה להגיע לעצם, שאז מגיע לנקודה שמתבטאת בכל הפרטים.


*'''אותיות ז' - ח'''' מתן תורה הוא תהליך המשקף את התשוקה להגיע לעצם. בני ישראל לא חיפשו את הפרטים אלא הגיעו לביטול גמור של "נעשה ונשמע". ועל ידי זה קיבלו את גילוי עצם המלך, שחודר גם בכל הפרטים. גם ההכנה למתן תורה ענינה ההתעלות שאחרי כל הפרטים בעבודת מ"ט [[ימי הספירה]] - אל שער הנ' - [[כתר]], הנקודה שלמעלה מהפרטים.
*'''אותיות ז' - ח'''' מתן תורה הוא תהליך המשקף את התשוקה להגיע לעצם. בני ישראל לא חיפשו את הפרטים אלא הגיעו לביטול גמור של "נעשה ונשמע". ועל ידי זה קיבלו את גילוי עצם המלך, שחודר גם בכל הפרטים. גם ההכנה למתן תורה ענינה ההתעלות שאחרי כל הפרטים בעבודת מ"ט [[ימי הספירה]] - אל שער הנ' - [[כתר]], הנקודה שלמעלה מהפרטים.


*'''אותיות ט' - י"ג''' לאור ביאור זה, מובנת ההוראה מפרטי קביעות השנה: יום השבת הסמוך ליום מתן תורה - מדגיש את המנוחה, הנקודה האחת, המתגלית על ידי השבת והתורה. ומתן תורה ביום ראשון, התחלת הבריאה - מדגיש שהמנוחה חודרת בכל פרטי העולם. גם פרשת במדבר מדגישה שהמנוחה של התורה חודרת בתוך המדבר, מקום המסמל היפך מנוחה. '''ה[[מעשה]] הוא העיקר:''' יש להוסיף ב[[לימוד התורה]], לימוד [[פנימיות התורה]], אמירת [[פרקי אבות]], לימוד שיעורי ה[[חת"ת]] וה[[רמב"ם (תקנה)|רמב"ם]] ושאר השיעורים הפרטיים; ובמיוחד - '''לחדש [[חידושי תורה]], לכתבם ולפרסמם.''' וזה יביא את המנוחה האמיתית בגילוי משיח צדקנו.
*'''אותיות ט' - י"ג''' לאור ביאור זה, מובנת ההוראה מפרטי קביעות השנה: יום השבת הסמוך ליום מתן תורה - מדגיש את המנוחה, הנקודה האחת, המתגלית על ידי השבת והתורה. ומתן תורה ביום ראשון, התחלת הבריאה - מדגיש שהמנוחה חודרת בכל פרטי העולם. גם פרשת במדבר מדגישה שהמנוחה של התורה חודרת בתוך המדבר, מקום המסמל היפך מנוחה. '''ה[[מעשה]] הוא העיקר:''' יש להוסיף ב[[לימוד התורה]], לימוד [[פנימיות התורה]], אמירת [[פרקי אבות]], לימוד שיעורי ה[[חת"ת]] וה[[רמב"ם (תקנה)|רמב"ם]] ושאר השיעורים הפרטיים; ובמיוחד - '''לחדש [[חידושי תורה]], לכתבם ולפרסמם.''' וזה יביא את המנוחה האמיתית בגילוי משיח צדקנו.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==