שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 257: שורה 257:
ושוב, דייק ודו"ק. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 12:57, 21 בינואר 2010 (UTC)
ושוב, דייק ודו"ק. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 12:57, 21 בינואר 2010 (UTC)


תשובה לכבודו:
::תשובה לכבודו:
על א. אין צורך כלל להשיב.
::על א. אין צורך כלל להשיב.


ב. בנוגע לקושיא מהאלבומים אכתוב בהמשך. אבל בראש ובראשונה דבר ברור זה מאמר חז"ל שכל אחד יודע ש"אסור להסתכל באשה ואפילו פנויה..." ואין שום חולק על זה וזה נפסק בשולחן ערוך, ואם כן עלינו להמנע מכל נסיון לעבור על דברי חז"ל, ומי שמביא תמונות של נשים וגורם לעבור על איסור זה אין ידוע לי מה ההיתר שלו.
::ב. בנוגע לקושיא מהאלבומים אכתוב בהמשך. אבל בראש ובראשונה דבר ברור זה מאמר חז"ל שכל אחד יודע ש"אסור להסתכל באשה ואפילו פנויה..." ואין שום חולק על זה וזה נפסק בשולחן ערוך, ואם כן עלינו להמנע מכל נסיון לעבור על דברי חז"ל, ומי שמביא תמונות של נשים וגורם לעבור על איסור זה אין ידוע לי מה ההיתר שלו.


וידוע מאמר חז"ל בבא בתרא דאי איכא דרכא אחרינא מיקרי רשע, ולכן בכל מקום שאין ברירה (כגון ברחוב) עלינו לעבור, או כגון ב[[שליחות]] שצריך לזכות את הרבים ואין ברירה אחרת, אבל כל ההפניות וכו' כאן לתמונות של נשים הם דברים '''שאינם מוכרחים כלל'''!  
::וידוע מאמר חז"ל בבא בתרא דאי איכא דרכא אחרינא מיקרי רשע, ולכן בכל מקום שאין ברירה (כגון ברחוב) עלינו לעבור, או כגון ב[[שליחות]] שצריך לזכות את הרבים ואין ברירה אחרת, אבל כל ההפניות וכו' כאן לתמונות של נשים הם דברים '''שאינם מוכרחים כלל'''!  


ולכן אין מובן ההיתר בזה כלל, ויש לשקול כל מקרה לגופו מידת ההכרח בזה והתמונות וכו' ולכן אין להביא ראיה ממקים שונים ואי אפשר לדמות בזה מילתא למילתא (מלבד זאת שאיני יודע על מה אתה מדבר אולי תואיל להביא הפניות.)
::ולכן אין מובן ההיתר בזה כלל, ויש לשקול כל מקרה לגופו מידת ההכרח בזה והתמונות וכו' ולכן אין להביא ראיה ממקים שונים ואי אפשר לדמות בזה מילתא למילתא (מלבד זאת שאיני יודע על מה אתה מדבר אולי תואיל להביא הפניות.)


מלבד זאת בנוגע לאלבומים אין ראיה מזה כלל, כי יש חילוק בין נשים שנפטרו לבין אנשים שחיים עדיין, כמבואר בגמרא סנהדרין (מה ע"א) עיין שם היטב. והאלבומים הנ"ל היו ככל הנראה מנשים שנפטרו ולכן '''אין ראיה כלל.''' אבל וודאי שאיני צריך להביא ראיה לפסק דין שנכתב על ידי רבני חב"ד שאסור להביא תמונות של נשים , '''ותוקף פסק דין זה הוא אותו תוקף כמו הפסק דין''' שנכתב על ידי אותם רבנים בעצמם ש[[הרבי שליט"א]] [[מלך המשיח]]!
::מלבד זאת בנוגע לאלבומים אין ראיה מזה כלל, כי יש חילוק בין נשים שנפטרו לבין אנשים שחיים עדיין, כמבואר בגמרא סנהדרין (מה ע"א) עיין שם היטב. והאלבומים הנ"ל היו ככל הנראה מנשים שנפטרו ולכן '''אין ראיה כלל.''' אבל וודאי שאיני צריך להביא ראיה לפסק דין שנכתב על ידי רבני חב"ד שאסור להביא תמונות של נשים , '''ותוקף פסק דין זה הוא אותו תוקף כמו הפסק דין''' שנכתב על ידי אותם רבנים בעצמם ש[[הרבי שליט"א]] [[מלך המשיח]]!


זאת מלבד שרבני חב"ד שכבר שקלו ענין זה והם יודעים מה דעת הרבי שליט"א בענינים אלו ועם כל זה פסקו זאת '''לאיסור גמור'''!
::זאת מלבד שרבני חב"ד שכבר שקלו ענין זה והם יודעים מה דעת הרבי שליט"א בענינים אלו ועם כל זה פסקו זאת '''לאיסור גמור'''!


ג. וודאי שאיני בא לכפות את דעתי ח"ו על אף אחד, אבל כל אחד יודע מה היא דעת ההלכה הפסוקה...--[[משתמש:שלום|שלום]] 18:59, 21 בינואר 2010 (UTC)
::ג. וודאי שאיני בא לכפות את דעתי ח"ו על אף אחד, אבל כל אחד יודע מה היא דעת ההלכה הפסוקה...--[[משתמש:שלום|שלום]] 18:59, 21 בינואר 2010 (UTC)


:::שלום, שלום. נראה ששורר כאן בלבול מוחלט עם דעות קדומות. ננסה לעשות קצת סדר.
:::הבטה באשה (לשם נישואין) זה '''מצווה''', כך פוסק הרמב"ם. שונה הדבר כאשר האדם עלול לבוא לידי הרהור וכיו"ב, היינו הבטה ביופיה או בבגדים צבעוניים שעליה וכו', זה אסור ולכן גם שאר ענייני נשים אסור משום זה ובמילא אין כאן שום איסור מצד החפצא של צורת נקבה, כפשוט. אי-לכך, כיון שמיזם הוא א. מיזם תורני-אנציקלופדי ואין עניינו בחדשות ויח"צנות וכיו"ב, כי אם בעובדות בלבד, אין כאן שום חשש הנ"ל והתמונה הרי היא בדיוק כמו שאדם קונה מוצר במכולת (לא בפקוח נפש) והמוכרת נקבה, הרי באם "אינו מתכוון להנות ממנה" הרי אין בזה שום בעיה (דאל"כ היו רבני חב"ד מוסיפים בפסק שלהם להחרים כל ענייני נשים, בחנויות, והרצאות כמנהג המוסלמים ומיני אנשי ירושלים). ב. מיזם זה הוא אף לנקבות העולם, שגם הן גולשות באינטרנט, ממילא להן מותר לראות צורת אישה ודינו כהרה"ר שמותר להלך בו ואינך חייב להביט בהן.
:::בנוגע לאלבומים, תחלה כתבת שתכתוב בהמשך, בהמשך כתבת שאינך יודע על מה מדובר ואח"כ כתבת שכנראה מדובר בלבומים של אנשים שנפטרו. א"כ א. מהיכן לך שמדובר באנשים שנפטרו ב. בפס"ד של הרבנים אין חילוק בין נפטרו ללא נפטרו ג. רוב התמונות בחב"דפדיה של נשים הן שנפטרו כבר. גופא: מדובר באלבומי תהלוכות ל"ג בעומר, ספר השליחות, אלבומי מבצעים והדברים ידועים ומפורסמים וכל הנשים בהם חיים וקיימים וכולם מדובר ב"יודעים ומכירים" וכאמור, כיון שאי"ז עניינים של פירסום וכדו' כי אם לתאר או לפרסם '''המציאות''' אין כאן שום חשש. ואם תאמר והרי סוף סוף אפשר שיבוא לידי הרהור וכנאמר בקיצוש"ע "צריך האדם להתרחק מן הנשים '''מאוד מאוד''', נמצאת שאין לדבר סוף וננהג כמנהג המוסלמים ומידי דירושלים ונסגור הנשים בביתינו עד כי ישחט הקב"ה את יצה"ר ואין ישראל פרים ורבים וכל השלוחות הפועלות בעולם נעולות בבתיהן והעולם חרב והרשעים גוברים.
:::ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)


== עבודה זרה ==
== עבודה זרה ==


;כמדומה ל ישקצרת יותר מדי את דברי הרבי בנוגע לביקור באפיפיור יש שם פרטי םחשובים מאוד בנוגע להזכרת שם "אפיפיור" ולחיצת אצבעו עליהם מחה הרבי ועוד. כדאי שתשקול עוד הפעם מחדש את עריכת הקטע. --[[משתמש:שלום|שלום]] 15:01, 24 בינואר 2010 (UTC)
;כמדומה ל ישקצרת יותר מדי את דברי הרבי בנוגע לביקור באפיפיור יש שם פרטי םחשובים מאוד בנוגע להזכרת שם "אפיפיור" ולחיצת אצבעו עליהם מחה הרבי ועוד. כדאי שתשקול עוד הפעם מחדש את עריכת הקטע. --[[משתמש:שלום|שלום]] 15:01, 24 בינואר 2010 (UTC)