קונטרס אחרון - פרק ג': הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
 
שורה 17: שורה 17:
* ב. איך מסתדר הנאמר בתניא שתורה בלי כוונה היא '''למעלה''' מתפילה, עם הנאמר בזהר שהיא '''למטה''' מתפילה?!
* ב. איך מסתדר הנאמר בתניא שתורה בלי כוונה היא '''למעלה''' מתפילה, עם הנאמר בזהר שהיא '''למטה''' מתפילה?!
* ג. איך בכלל אפשר לומר שתורה ותפילה בלי כוונה לא עולות? הרי בזהר{{הערה|פקודי רמ"ה ב', ויקהל ר"א ב'.}} כתוב שאפילו '''העוונות''' עולים - ועד עולם הבריאה{{הערה|התירוץ לשאלה זו ראה בשורה האחרונה בסיכום.}}?!
* ג. איך בכלל אפשר לומר שתורה ותפילה בלי כוונה לא עולות? הרי בזהר{{הערה|פקודי רמ"ה ב', ויקהל ר"א ב'.}} כתוב שאפילו '''העוונות''' עולים - ועד עולם הבריאה{{הערה|התירוץ לשאלה זו ראה בשורה האחרונה בסיכום.}}?!


הרבי הזקן "עושה סדר", ומבאר:
הרבי הזקן "עושה סדר", ומבאר:
שורה 27: שורה 26:
{{כתב גדול|'''ושני אופנים בתפילה:'''}}* '''בכוונה''' - עולה ל[[ספירות#הספירות בעולמות|ז"א דעשיה]], ומשם למעלה יותר (ליצירה או לבריאה בהתאם לכוונה).
{{כתב גדול|'''ושני אופנים בתפילה:'''}}* '''בכוונה''' - עולה ל[[ספירות#הספירות בעולמות|ז"א דעשיה]], ומשם למעלה יותר (ליצירה או לבריאה בהתאם לכוונה).
* '''עם מחשבות זרות''' - עולה רק עד מלכות דעשיה (ואינה פועלת רפואת החולים וכו').
* '''עם מחשבות זרות''' - עולה רק עד מלכות דעשיה (ואינה פועלת רפואת החולים וכו').


ולגבי השאלה כיצד נאמר בזהר שאפילו העוונות עולים, מתרץ שאין הכוונה לעלייה המגלה וממשיכה אלוקות, אלא שהם מגיעים למעלה '''ופוגמים''' שם.
ולגבי השאלה כיצד נאמר בזהר שאפילו העוונות עולים, מתרץ שאין הכוונה לעלייה המגלה וממשיכה אלוקות, אלא שהם מגיעים למעלה '''ופוגמים''' שם.
שורה 35: שורה 33:
*[[עבודת התפילה|תפילה בכוונה]]
*[[עבודת התפילה|תפילה בכוונה]]
*[[תניא - פרק כ"ח|מחשבות זרות בתפילה]]
*[[תניא - פרק כ"ח|מחשבות זרות בתפילה]]


{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ב'|פרק ב']]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ד'|פרק ד']]}}
{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ב'|פרק ב']]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ד'|פרק ד']]}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]]
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]]