אגרת התשובה - פרק י"א: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 9: שורה 9:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
הבינוני{{הערה|עליו מדובר [[תניא - פרק ל"ד|בפרק ל"ד]] בתניא}} '''יכול''' להיות בו זמנית במרירות ושמחה{{הערה|מאחר ונפשו האלוקית '''מובדלת''' מהבהמית, שייך שיהיה בו זמנית: בשמחה מצד נפשו האלוקית, ובמרירות מצד הבהמית.}} - אבל אצל בעל תשובה{{הערה|הכוונה לבעל תשובה '''תתאה''' עליו מדובר [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]]}} '''אין הדבר אפשרי'''{{הערה|ולכן עצתו [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]] היא להקדים את המרירות '''לפני''' התפילה.}}.{{ש}}{{ש}}
הבינוני{{הערה|עליו מדובר [[תניא - פרק ל"ד|בפרק ל"ד]] בתניא}} '''יכול''' להיות בו זמנית במרירות ושמחה{{הערה|מאחר ונפשו האלוקית '''מובדלת''' מהבהמית, שייך שיהיה בו זמנית: בשמחה מצד נפשו האלוקית, ובמרירות מצד הבהמית.}} - אבל אצל בעל תשובה{{הערה|הכוונה לבעל תשובה '''תתאה''' עליו מדובר [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]]}} '''אין הדבר אפשרי'''{{הערה|ולכן עצתו [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]] היא להקדים את המרירות '''לפני''' התפילה.}}.
 
{{ש}}


אך כאן מחדש [[אדמו"ר הזקן]] שלאחר שהתעלה לדרגת תשובה עילאה הדבר אפשרי:{{ש}}
אך כאן מחדש [[אדמו"ר הזקן]] שלאחר שהתעלה לדרגת תשובה עילאה הדבר אפשרי:{{ש}}
:הכנעה מצד הידיעה '''שבעבר''' היה חוטא  -  ושמחה מצד התקשרותו בה'.
:הכנעה מצד הידיעה '''שבעבר''' היה חוטא  -  ושמחה מצד התקשרותו בה'.
:יחד עם זאת, מכיוון שלדרגת הבינוני ([[תניא - פרק ל"ד|שבפרק ל"ד]]) טרם הגיע - צריך הוא '''לצירוף [[אמונה בה'|האמונה]] וה[[בטחון]]''' שאכן נמחלו עוונותיו.{{ש}}{{ש}}
:יחד עם זאת, מכיוון שלדרגת הבינוני ([[תניא - פרק ל"ד|שבפרק ל"ד]]) טרם הגיע - צריך הוא '''לצירוף [[אמונה בה'|האמונה]] וה[[בטחון]]''' שאכן נמחלו עוונותיו.
 
{{ש}}


בהמשך הפרק מבוארת ההתבוננות הדרושה לחיזוק האמונה והבטחון{{הערה|יתבונן שהקב"ה '''מרבה''' לסלוח, שמוחל בפעם האלף כמו בפעם הראשונה.}}, ושהפסוק "וחטאתי נגדי תמיד" '''אינו סותר''' לזה שצריך להיות בשמחה תמיד{{הערה|כמבואר לעיל.}}.
בהמשך הפרק מבוארת ההתבוננות הדרושה לחיזוק האמונה והבטחון{{הערה|יתבונן שהקב"ה '''מרבה''' לסלוח, שמוחל בפעם האלף כמו בפעם הראשונה.}}, ושהפסוק "וחטאתי נגדי תמיד" '''אינו סותר''' לזה שצריך להיות בשמחה תמיד{{הערה|כמבואר לעיל.}}.