1,796
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (←ברואי עולם זה) |
||
שורה 32: | שורה 32: | ||
בכל עולם מתגלה בחינה אחת מה[[פרצוף|פרצופים]] של [[עולם האצילות]]. ונאמר כי "אמא עילאה מקננא בתלת ספירן בכורסיא", כלומר, שבעולם הבריאה מתגלה בחינת אמא עילאה, שהיא פרצוף ספירת ה[[בינה]] של עולם האצילות. וזאת משום שבכללות עולם הבריאה הוא בבחינה [[בינה]] והתפשטות, לעומת עולם האצילות שהוא בבחינת [[חכמה]] ו[[ביטול]]. | בכל עולם מתגלה בחינה אחת מה[[פרצוף|פרצופים]] של [[עולם האצילות]]. ונאמר כי "אמא עילאה מקננא בתלת ספירן בכורסיא", כלומר, שבעולם הבריאה מתגלה בחינת אמא עילאה, שהיא פרצוף ספירת ה[[בינה]] של עולם האצילות. וזאת משום שבכללות עולם הבריאה הוא בבחינה [[בינה]] והתפשטות, לעומת עולם האצילות שהוא בבחינת [[חכמה]] ו[[ביטול]]. | ||
ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה הם [[מלאכים]] שכלים. [[מלאכים]] אלו נקראים בשם [[שרפים]] להעיר | ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה הם [[מלאכים]] שכלים. [[מלאכים]] אלו נקראים בשם [[שרפים]]{{הערה|להעיר מ[[תניא - פרק ל"ט]] בהגהה שגם ל[[שרפים]] וגם לחיות קוראים [[חיות הקודש]], רק שההבדל ביניהם הוא שלשרפים יש [[דחילו ורחימו]] [[שכל|שכלים]] ולחיות יש דחילו ורחימו טסעיים, וכן מצינו עוד מקומות (וכן ברמב"ם אך נראה שחסידות פוסקת לא כמוהו) שחיות יותר נעלים משרפים ויש להאריך ואכ"מ.}}. | ||
מדור [[נשמה|נשמות]] הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור [[נשמה|נשמות]] הצדיקים עובדי השם ב[[יראה|דחילו]] ו[[אהבה|רחימו]] שנמשכו מ[[התבוננות]] בגדולת [[אין סוף ברוך הוא]]. | מדור [[נשמה|נשמות]] הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור [[נשמה|נשמות]] הצדיקים עובדי השם ב[[יראה|דחילו]] ו[[אהבה|רחימו]] שנמשכו מ[[התבוננות]] בגדולת [[אין סוף ברוך הוא]]. |
עריכות