1,616
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''להבין פרטי ההלכות דלא שכיחי''' | |||
==מבוא | ==מבוא== | ||
בסימן זה{{הערה|החמישי והאחרון מהסימנים המתווכים בין סתירות לכאורה שבין התניא (פרקים לט-מא) לזוהר, ומבארים עניינים עמוקים [[פרי עץ חיים|בפרע"ח]].}} מבאר רבינו שהתורה כולה נצחית, והן מצוות העשה והן הלא-תעשה שייכות גם היום וגם לעתיד-לבוא. | |||
==גוף הסימן== | |||
== | |||
{{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ה'}}}} | {{פרק תניא|פרק=ה|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ה'}}}} | ||
==סיכום | ==סיכום== | ||
{{ | בסימן הקודם התבאר שכדי לברר את הגשמיות צריך "להתעסק" איתה, וזה נעשה '''בקיום''' מצוות עשה (ולא בלא-תעשה, שאין בהן קיום). | ||
ובסימן זה מבהיר, שלמרות האמור לעיל גם בלא-תעשה יש עניין מסויים של בירור: לימוד הלכות האיסור גורם להפרדת הטוב מהרע{{הערה|מכיוון שלימוד זה ממשיך בעולם את החכמה העליונה.}} והוצאתו מהקליפות. כתוצאה מזה מתנתק מקור החיות של הקליפות, והן מתבטלות. | |||
ולעתיד לבוא (שלא יהיו קליפות ו'רע'{{הערה|(ולא יהיה עוד מה לברר, ויש להקשות: לשם מה יצטרכו '''אז''' את מצוות הלא-תעשה?}}) תהיה מטרת הלא-תעשה "להמתיק הגבורות בחסדים" (לגלות ב"גבורות" את שורשן בקדושה). | |||
'''ונמצא שהתורה כולה נצחית''' | |||
הן הלימוד והן הקיום, | |||
הן מצוות עשה והן מצוות לא-תעשה. | |||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
*[[המתקת הגבורות בחסדים]] | |||
{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ו'|פרק ו']]}} | {{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ד'|פרק ד']]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ו'|פרק ו']]}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]] | [[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]] |
עריכות