תמונה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  20 בדצמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 4: שורה 4:


==בספרות ההלכה==
==בספרות ההלכה==
בספרות ההלכה המוקדמת נידון האם מותר ליצור ציור בדמות אדם בעקבות איסור "לא תעשה לך פסל וכל תמונה" שב[[עשרת הדברות]]{{הערה|שמות פרק כ' פסוק ג'}}, כאשר [[הרמב"ם]] פוסק שאסור לצור צורת אדם רק כאשר היא בולטת{{הערה|1=[[היד החזקה]] [http://hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=1&hilchos=4&perek=3&halocha=10&hilite= הלכות עבודה זרה פרק ג' הלכה י']:"אבל אם היתה הצורה מושקעת או צורה של סמנין כגון הצורות שעל גבי הלוחות והטבליות או צורות שרוקמין באריג הרי אלו מותרות"}}, ואילו [[הראב"ד]] חלק עליו וכתב שגם כאשר הצורה אינה בולטת הדבר אסור{{הערה|חידושי הראב"ד על מסכת עבודה זרה דף מ"ג עמוד א'}}.
בספרות ההלכה המוקדמת נידון האם מותר ליצור ציור בדמות אדם בעקבות איסור "לא תעשה לך פסל וכל תמונה" שב[[עשרת הדברות]]{{הערה|שמות פרק כ' פסוק ג'}}, כאשר [[הרמב"ם]] פוסק שאסור לצור צורת אדם רק כאשר היא בולטת{{הערה|1=[[היד החזקה]] [http://hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=1&hilchos=4&perek=3&halocha=10&hilite= הלכות עבודה זרה פרק ג' הלכה י']:"אבל אם הייתה הצורה מושקעת או צורה של סמנין כגון הצורות שעל גבי הלוחות והטבליות או צורות שרוקמין באריג הרי אלו מותרות"}}, ואילו [[הראב"ד]] חלק עליו וכתב שגם כאשר הצורה אינה בולטת הדבר אסור{{הערה|חידושי הראב"ד על מסכת עבודה זרה דף מ"ג עמוד א'}}.


להלכה נפסק בשולחן ערוך שצורה שוקעת מותרת{{הערה|יורה דעה סימן קמא סעיף ד'.}}, אך ה[[טורי זהב]] שם חלק עליו וכתב שיש להחמיר כאוסרים.
להלכה נפסק בשולחן ערוך שצורה שוקעת מותרת{{הערה|יורה דעה סימן קמא סעיף ד'.}}, אך ה[[טורי זהב]] שם חלק עליו וכתב שיש להחמיר כאוסרים.