חוני המעגל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  17 בדצמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
שורה 12: שורה 12:


==כבן המתחטא לפני אביו==
==כבן המתחטא לפני אביו==
כאשר היתה בצורת קשה ב[[ארץ ישראל]], הוא עג עוגה והצהיר כי הוא לא יוצא ממנה עד שירדו גשמים. כאשר ירדו גשמי קללה גדולים ומזיקים, אמר חוני המעגל בתפילתו כי הוא ביקש דווקא על גשמי ברכה. הגשמים השתנו לגשמי ברכה, אך לא הפסיקו לרדת. כאשר הם הגיעו לגובה מוגזם, עד שהמים ב[[ירושלים]] מילאו את אבן הטוען, הוא התפלל שוב לקב"ה, והגשמים הפסיקו. בעקבות מעשה זה שלח לו אחד מהתנאים בדורו, "אלמלא חוני אתה גוזרני עליך נידוי, אבל מה אעשה שאתה מתחטא לפני [[הקדוש ברוך הוא]] כבן המתחטא לפני אביו".
כאשר הייתה בצורת קשה ב[[ארץ ישראל]], הוא עג עוגה והצהיר כי הוא לא יוצא ממנה עד שירדו גשמים. כאשר ירדו גשמי קללה גדולים ומזיקים, אמר חוני המעגל בתפילתו כי הוא ביקש דווקא על גשמי ברכה. הגשמים השתנו לגשמי ברכה, אך לא הפסיקו לרדת. כאשר הם הגיעו לגובה מוגזם, עד שהמים ב[[ירושלים]] מילאו את אבן הטוען, הוא התפלל שוב לקב"ה, והגשמים הפסיקו. בעקבות מעשה זה שלח לו אחד מהתנאים בדורו, "אלמלא חוני אתה גוזרני עליך נידוי, אבל מה אעשה שאתה מתחטא לפני [[הקדוש ברוך הוא]] כבן המתחטא לפני אביו".


על פי רשימות [[אדמו"ר הצמח צדק]] ביאור הדבר הוא שתפילותיו היו משנים כביכול את רצון השי"ת, כבן האוחז את יד אביו ואינו נותן לו לעשות רצונו{{הערה|1=[[התוועדויות]] [[תשד"מ]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16056&hilite=55cdfc17-ac28-4d66-a524-5242a2530a55&st=%D7%97%D7%95%D7%A0%D7%99+%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C&pgnum=62 חלק ד'].}}
על פי רשימות [[אדמו"ר הצמח צדק]] ביאור הדבר הוא שתפילותיו היו משנים כביכול את רצון השי"ת, כבן האוחז את יד אביו ואינו נותן לו לעשות רצונו{{הערה|1=[[התוועדויות]] [[תשד"מ]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16056&hilite=55cdfc17-ac28-4d66-a524-5242a2530a55&st=%D7%97%D7%95%D7%A0%D7%99+%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C&pgnum=62 חלק ד'].}}
שורה 22: שורה 22:
"כשם שנטעו אבותי לי, אטע אני לבני". ישב חוני, התנמנם והתעורר כעבור שבעים שנה. כאשר קם משנתו, מצא את נכדו של הזקן כשהוא לוקט מפירות החרוב. משנכנס ל[[בית המדרש]], תירץ חוני כל [[קושיא]] שעלתה בבית המדרש. אמרו החכמים שהמאמרים מיושבים וברורים [[משל]] היה פה חוני המעגל שהיה מיישב ומברר את הדברים בזמנו. כאשר אמר להם כי הוא חוני, איש לא האמין לו, ומרוב צער, התפלל חוני וביקש שימות, ואכן הוא מת. בעקבות כך, טבע [[רבא]] את האימרה "או חברותא או מיתותא". (או חבר או מיתה).
"כשם שנטעו אבותי לי, אטע אני לבני". ישב חוני, התנמנם והתעורר כעבור שבעים שנה. כאשר קם משנתו, מצא את נכדו של הזקן כשהוא לוקט מפירות החרוב. משנכנס ל[[בית המדרש]], תירץ חוני כל [[קושיא]] שעלתה בבית המדרש. אמרו החכמים שהמאמרים מיושבים וברורים [[משל]] היה פה חוני המעגל שהיה מיישב ומברר את הדברים בזמנו. כאשר אמר להם כי הוא חוני, איש לא האמין לו, ומרוב צער, התפלל חוני וביקש שימות, ואכן הוא מת. בעקבות כך, טבע [[רבא]] את האימרה "או חברותא או מיתותא". (או חבר או מיתה).


הביאור בזה הוא, ששינתו לא היתה [[שינה]] כפשוטה, אלא נשמתו עלתה למעלה לשאוב לה חיים{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&st=&pgnum=570&hilite= הרבי] בשם פרקי דרבי אליעזר פרק ל"ד}}.
הביאור בזה הוא, ששינתו לא הייתה [[שינה]] כפשוטה, אלא נשמתו עלתה למעלה לשאוב לה חיים{{הערה|1=[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&st=&pgnum=570&hilite= הרבי] בשם פרקי דרבי אליעזר פרק ל"ד}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{תנאים}}
{{תנאים}}
[[קטגוריה:תנאים]]
[[קטגוריה:תנאים]]