פני אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,838 בתים ,  29 בנובמבר 2020
איחוד
(איחוד)
 
שורה 2: שורה 2:


==ענינו==
==ענינו==
בספר יחזקאל בתיאור ארבעת החיות הנושאות את המרכבה נאמר (יחזקאל א, י): "וּדְמוּת פְּנֵיהֶם פְּנֵי אָדָם". כלומר שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]].  
בספר יחזקאל בתיאור ארבעת החיות הנושאות את המרכבה נאמר{{הערה|יחזקאל א, י}}: "וּדְמוּת פְּנֵיהֶם פְּנֵי אָדָם". כלומר שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]].  


והענין בנפש האדם:
והענין בנפש האדם:
שורה 9: שורה 9:


מן פני אדם שבמרכבה נמשך [[נפש]] האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של [[בהמה]] חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם".
מן פני אדם שבמרכבה נמשך [[נפש]] האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של [[בהמה]] חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם".
==מוכללות==
כל אחת מארבע חיות אלו, כלולה אף היא מארבעה פנים. וכל פן עצמו, כלול אף הוא מארבעה.
הטעם הוא, כי כל ענין ועבודת חיות המרכבה היא בשביל שתהיינה "נושאות את הכסא" למעלה מעלה, זאת אומרת, ש[[עולם הבריאה]] שהוא בחינת כסא הכבוד עם ה"דמות כמראה אדם" שעל הכסא - ה[[ספירות]] ב[[עולם האצילות]], שיעלו אל דרגה עליונה בחינת "כי לא אדם הוא" - [[אור אין סוף]] ברוך הוא שלמעלה מאצילות, וזאת בכדי להמשיך ולעשות שבחינת האדם העליון שעל הכסא יהיה בבחינת ביטול והתכללות, ולא ישתלשלו מהספירות (אדם) - בחינת ענפין מתפרדין - [[קליפות]].
והיות שהחיות כלולים גם מבחינת פני אדם, על כן הם נושאים את הכסא עם ה"דמות כמראה אדם" שעליו - למעלה, להמשיך משם בחינת ביטול והתכללות.
ועם היות שחיות המרכבה הן למטה מהאדם שעל הכסא, וכיצד יש ביכולתן להעלותו? מכל מקום, יש בכוחן להעלות את ה"אדם" הרוכב, למקום - שמצד עצמו אינו יכול להגיע לשם. זאת, בדומה לבהמת הרכיבה הגשמית המביאה את האדם למרחקים וגבהים שהאדם בעצמו אינו יכול להגיע אליהם, כך חיות הקודש מעלות את האדם למעלה גבוהה ביותר, וזאת מצד שרשן הגבוה של ה"חיות", כי כל הנמוך יותר - שורשו גבוה יותר.
{{סגל}}


== ראו גם ==
== ראו גם ==
שורה 14: שורה 25:
*[[פני שור]]
*[[פני שור]]
*[[פני נשר]]
*[[פני נשר]]
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:המרכבה]]
[[קטגוריה:המרכבה]]
2,913

עריכות