←החילוק בין גלגלתא לבין כתר: החלפת המילה בינה (בין גלגלתא) שהיא מבלבלת בין המילה בינה (הספירה מעשר הספירות)
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
(←החילוק בין גלגלתא לבין כתר: החלפת המילה בינה (בין גלגלתא) שהיא מבלבלת בין המילה בינה (הספירה מעשר הספירות)) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
גם בגולגלתא יש ענין של [[מח סתום מאוד|מוח סתום ונעלם מאוד]] בבחינת כתר שבכתר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/18/49d&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D לקוטי תורה]}}. | גם בגולגלתא יש ענין של [[מח סתום מאוד|מוח סתום ונעלם מאוד]] בבחינת כתר שבכתר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/18/49d&search=%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D לקוטי תורה]}}. | ||
==החילוק | ==החילוק בין גלגלתא לבין כתר== | ||
בכללות דרגת גלגלתא נקראת בשם [[כתר]] לפי שהיא בחינת [[מקיף]], כמו שמבואר{{הערה|תורה אור יתרו קי, א-ב. וראה מאמר ד"ה "בחודש השלישי" ה'תשכ"ט (מלוקט ג') אות ח ובהערה 47.}} עניין גלגלתא הוא [[כתר]] של פרצוף [[אריך אנפין]]. אמנם עיקר ה[[כתר]] הוא למעלה מגלגלתא{{הערה|המשך תרס"ו ע' רעג.}}, כי גלגלתא מורה על בחינת ה[[מקיף]] השייך ל[[פנימי]], בדוגמת הגולגולת שבאדם שאמנם מקיפה את המוח, אבל שייכת אליו, שהרי הגולגולת היא מגופו כמו המוח. אך המקיף של כתר הוא מקיף שלמעלה משייכות לפנימי, בדוגמת כתר כפשוטו שהוא עטרה על המוח והגולגולת ואין לו קשר אליהם (שהרי הכתר הוא מאבנים טובות ואינו מגוף האדם). | בכללות דרגת גלגלתא נקראת בשם [[כתר]] לפי שהיא בחינת [[מקיף]], כמו שמבואר{{הערה|תורה אור יתרו קי, א-ב. וראה מאמר ד"ה "בחודש השלישי" ה'תשכ"ט (מלוקט ג') אות ח ובהערה 47.}} עניין גלגלתא הוא [[כתר]] של פרצוף [[אריך אנפין]]. אמנם עיקר ה[[כתר]] הוא למעלה מגלגלתא{{הערה|המשך תרס"ו ע' רעג.}}, כי גלגלתא מורה על בחינת ה[[מקיף]] השייך ל[[פנימי]], בדוגמת הגולגולת שבאדם שאמנם מקיפה את המוח, אבל שייכת אליו, שהרי הגולגולת היא מגופו כמו המוח. אך המקיף של כתר הוא מקיף שלמעלה משייכות לפנימי, בדוגמת כתר כפשוטו שהוא עטרה על המוח והגולגולת ואין לו קשר אליהם (שהרי הכתר הוא מאבנים טובות ואינו מגוף האדם). | ||