זקן: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 555 בתים ,  10 בנובמבר 2020
אין תקציר עריכה
(←‏התייחסות הרבי: תיקנתי מילים)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:


===סידור הזקן===
===סידור הזקן===
גם בנוגע לסידור הזקן באמצעות סירוק או קיפול, התבטאו רבותינו נשיאינו שאין להם נחת רוח מכך{{הערה|1=שיחת אדמו"ר הרש"ב בשמחת תורה תרס"ז. נדפס ב'לשמע אוזן' מדור אדמו"ר הרש"ב אות ע'.}}.
גם בנוגע לסידור הזקן באמצעות סירוק או קיפול, התבטאו רבותינו נשיאינו שאין להם נחת רוח מכך{{הערה|1=שיחת אדמו"ר הרש"ב בשמחת תורה תרס"ז. נדפס ב'לשמע אוזן' מדור אדמו"ר הרש"ב אות ע'.}}.אמנם הרבי מה"מ כותב במענה למי ששאל על כך, כי ההנהגה שלא לסדר ע"י מסרק, ולא לגעת כלל בזקן היא הנהגה של יחידי סגולה ויכול לישר הזקן במסרק<ref>".. ליישר ע"י מסרק (אף שישנם יחידי סגולה שמהדרים ומקפידים על זה, ובלשון המובא "לא נגעו בשערת זקנם") כנ"ל, נהגו בזה רק יחידי סגולה, ויכול לישר הזקן במסרק" אגרות קודש ח"כ ע' קפב </ref>
==התייחסות הרבי==
==התייחסות הרבי==
[[הרבי]] מביא{{הערה|ראה קונטרס בין כסה לעשור, בעניין הזקן}} שע"פ [[תורת הקבלה]] ישנו עניין גדול מאוד - [[י"ג תיקוני דיקנא]], וממשיכים מי"ג מדות הרחמים. ה[[צמח צדק]] כתב שי"ג מדות התיבות של "והוא רחום", הם במקביל לי"ג מדות הרחמים. כאשר שאלו{{הערה|ראה קונטרס בין כסה לעשור, בעניין הזקן}} את הרבי באם לצורף עסקים{{הערה|"ביזנעס"}} מותר, הרבי השיב שא"כ, אין לדבר סוף...
[[הרבי]] מביא{{הערה|ראה קונטרס בין כסה לעשור, בעניין הזקן}} שע"פ [[תורת הקבלה]] ישנו עניין גדול מאוד - [[י"ג תיקוני דיקנא]], וממשיכים מי"ג מדות הרחמים. ה[[צמח צדק]] כתב שי"ג מדות התיבות של "והוא רחום", הם במקביל לי"ג מדות הרחמים. כאשר שאלו{{הערה|ראה קונטרס בין כסה לעשור, בעניין הזקן}} את הרבי באם לצורף עסקים{{הערה|"ביזנעס"}} מותר, הרבי השיב שא"כ, אין לדבר סוף...
עריכה אחת