אוהל אברהם: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  6 בנובמבר 2020
מ
שורה 20: שורה 20:
באם היו האורחים מקבלים את דבריו ומברכים לה', היה אברהם שולחם בלא תשלום. אך אם היו מסרבים לקבל את דבריו על ה', היה אברהם דורש מהם תשלום גבוה (בהתאם לתנאיי המדבר) על מה שאכלו ושתו לשובע, ומיד היו חוזרים ומברכים את שמו של ה'.
באם היו האורחים מקבלים את דבריו ומברכים לה', היה אברהם שולחם בלא תשלום. אך אם היו מסרבים לקבל את דבריו על ה', היה אברהם דורש מהם תשלום גבוה (בהתאם לתנאיי המדבר) על מה שאכלו ושתו לשובע, ומיד היו חוזרים ומברכים את שמו של ה'.


הרבי מבאר{{הערה|ליקוטי שיחות חלק ט"ו, פרשת וירא, שיחה ג.}}, מה פעל אברהם בכך ש'''הכריח''' את ה[[עובדי גילולים]] לברך את שם ה' למרות שלא האמינו בכך: גם ל[[בני נח]] יש את הכח להבין שה' הוא הבעל הבית על ה[[עולם]]. רק שלפעמים יכולה להיות שכבה חומרית המונעת מהם הבנה זו, וכדי [[ביטוש|לשבור]] את החומריות הזו, צריכים להכניס אותה למצב של לחץ על ידי צעקה או בדרך אחרת. ולכן כאשר האורחים סירבו להאמין בה', היה אברהם מכניס אותם ללחץ של התשלום, וכך שובר את המעטה החומרי שלהם, ואכן, מידלאחר מכן כבר היו מודים ומשבחים לה'.
הרבי מבאר{{הערה|ליקוטי שיחות חלק ט"ו, פרשת וירא, שיחה ג.}}, מה פעל אברהם בכך ש'''הכריח''' את ה[[עובדי גילולים]] לברך את שם ה' למרות שלא האמינו בכך: גם ל[[בני נח]] יש את הכח להבין שה' הוא הבעל הבית על ה[[עולם]]. רק שלפעמים יכולה להיות שכבה חומרית המונעת מהם הבנה זו, וכדי [[ביטוש|לשבור]] את החומריות הזו, צריכים להכניס אותה למצב של לחץ על ידי צעקה או בדרך אחרת. ולכן כאשר האורחים סירבו להאמין בה', היה אברהם מכניס אותם ללחץ של התשלום, וכך שובר את המעטה החומרי שלהם, ואכן, מיד לאחר מכן, כבר היו מודים ומשבחים לה'.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
2,913

עריכות