קרבן תודה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 18 בתים ,  28 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי"
מ (החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 18: שורה 18:
[[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]].
[[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]].


[[אדמו"ר האמצעי]] ממשיך לבאר שם מדוע ההודאה של האדם לקב"ה היא ע"י הודאה (קרבן תודה)? ומסביר שההודאה ניתנת על נס שאירע לאדם, ונס זהו גילוי [[שם הוי']] ב[[שם אלוקים]] וזהו מקור נתינת הקורבן - הודאה לה' על גילוי [[שם הוי']] פה בעולם התחתון.
[[אדמו"ר האמצעי]] ממשיך לבאר שם מדוע ההודאה של האדם לקב"ה היא על ידי הודאה (קרבן תודה)? ומסביר שההודאה ניתנת על נס שאירע לאדם, ונס זהו גילוי [[שם הוי']] ב[[שם אלוקים]] וזהו מקור נתינת הקורבן - הודאה לה' על גילוי [[שם הוי']] פה בעולם התחתון.


==מזמור לתודה==
==מזמור לתודה==
שורה 29: שורה 29:
קרבן התודה מתייחד בכך שהוא הקרבן היחיד שאינו בטל ל[[ימות המשיח|עתיד לבוא]], הסיבה לכך נעוצה בין היתר במהות הקרבן.
קרבן התודה מתייחד בכך שהוא הקרבן היחיד שאינו בטל ל[[ימות המשיח|עתיד לבוא]], הסיבה לכך נעוצה בין היתר במהות הקרבן.


מהות ההודאה שבהבאת קרבן התודה הוא ה[[ביטול]] של ה[[יש]] (בחינת ה"אני" שבאדם) כלפי [[הקב"ה]], שע"י שמביא [[קרבן]] נדבה{{הערה|קרבן נדבה הוא קרבן שאדם אינו חייב בהבאתו, אך ראוי מאוד לאדם להקריב את הקרבן}} שאינו חייב בהבאתו, ואף מביא את הסחורה המובחרת ביותר שיש לו - שעירים, חיטים, ומיני מאכל ערבים אחרים. ע"י זה מכופף את היש ואת [[נפש בהמית|נפשו הבהמית]] ומראה בכך שה[[נס]] שאירע עמו לא היה מעצמו, אלא היה מאתו ית'.
מהות ההודאה שבהבאת קרבן התודה הוא ה[[ביטול]] של ה[[יש]] (בחינת ה"אני" שבאדם) כלפי [[הקב"ה]], שעל ידי שמביא [[קרבן]] נדבה{{הערה|קרבן נדבה הוא קרבן שאדם אינו חייב בהבאתו, אך ראוי מאוד לאדם להקריב את הקרבן}} שאינו חייב בהבאתו, ואף מביא את הסחורה המובחרת ביותר שיש לו - שעירים, חיטים, ומיני מאכל ערבים אחרים. על ידי זה מכופף את היש ואת [[נפש בהמית|נפשו הבהמית]] ומראה בכך שה[[נס]] שאירע עמו לא היה מעצמו, אלא היה מאתו ית'.


לכן גם לעתיד לבוא לא יתבטל הקרבן - כי הקב"ה היה הווה ויהיה{{הערה|היה הווה ויהיה זה גם מהות שם הוי' שהוא המקור הרוחני של קרבן התודה}} וגם ב[[גאולה]] ה' יהיה אחד בדיוק כמו שהיה קודם ש[[בריאת העולם|נברא העולם]], ולכן גם לעתיד לבוא יקריבו [[בני ישראל]] את קרבן התודה.
לכן גם לעתיד לבוא לא יתבטל הקרבן - כי הקב"ה היה הווה ויהיה{{הערה|היה הווה ויהיה זה גם מהות שם הוי' שהוא המקור הרוחני של קרבן התודה}} וגם ב[[גאולה]] ה' יהיה אחד בדיוק כמו שהיה קודם ש[[בריאת העולם|נברא העולם]], ולכן גם לעתיד לבוא יקריבו [[בני ישראל]] את קרבן התודה.