הפרשת חלה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 18 בתים ,  28 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי"
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
שורה 34: שורה 34:
*לשון כדי שתתחולל דעתו עליו. - הרחבת הדעת האלוקי.
*לשון כדי שתתחולל דעתו עליו. - הרחבת הדעת האלוקי.
*לשון החל עלינו הימים הבאים לקראתינו לשלום. - לשון תחילה וראשית.
*לשון החל עלינו הימים הבאים לקראתינו לשלום. - לשון תחילה וראשית.
*ב[[תיקוני זוהר]] תיקון ט"ז פי' חלה חל ה'. שכענין ההפרש בין חמץ ובין מצה הוא בין אות חי"ת שהוא בחמץ ובין אות ה' שהוא במצה. כך ע"י החלה חל ה"א בהלחם למעלה מבחי' החטה בעצם. ועמ"ש בת"א ר"פ ויצא בענין מבחי' חרן נעשה רנה ג"כ נתקן הח' ונעשה ממנו ה'.  
*ב[[תיקוני זוהר]] תיקון ט"ז פי' חלה חל ה'. שכענין ההפרש בין חמץ ובין מצה הוא בין אות חי"ת שהוא בחמץ ובין אות ה' שהוא במצה. כך על ידי החלה חל ה"א בהלחם למעלה מבחי' החטה בעצם. ועמ"ש בת"א ר"פ ויצא בענין מבחי' חרן נעשה רנה ג"כ נתקן הח' ונעשה ממנו ה'.  
*ע"י החלה מהשעורה נמשך סער מתחולל על ראש רשעים יחול ונמשך חלות הברכה על הצדיקים.  
*על ידי החלה מהשעורה נמשך סער מתחולל על ראש רשעים יחול ונמשך חלות הברכה על הצדיקים.  


*בגמרא{{הערה|מנחות ד"ע ע"ב}} מובא כי רק חמשת המינים חייבים בחלה והם דברים הבאים לידי חימוץ. מפני שחמץ מורה על היצר הרע ועל ה[[נוקבא]] של הסטרא אחרא, ואילו [[ספירת המלכות]] נקרא לחם כמ"ש כי אם הלחם אשר הוא אוכל, על כן הם דוקא חייבים בחלה לרומם המלכות ולחברא ל[[זעיר אנפין]] והיינו שיחול עליו הה"א.
*בגמרא{{הערה|מנחות ד"ע ע"ב}} מובא כי רק חמשת המינים חייבים בחלה והם דברים הבאים לידי חימוץ. מפני שחמץ מורה על היצר הרע ועל ה[[נוקבא]] של הסטרא אחרא, ואילו [[ספירת המלכות]] נקרא לחם כמ"ש כי אם הלחם אשר הוא אוכל, על כן הם דוקא חייבים בחלה לרומם המלכות ולחברא ל[[זעיר אנפין]] והיינו שיחול עליו הה"א.


כל זה הוא היפוך מענין "יחולו על ראש יואב" ששם מדובר בקללות, כי ע"י החלה נמשך להניח ברכה אל ביתך שיחול עלינו הברכה.
כל זה הוא היפוך מענין "יחולו על ראש יואב" ששם מדובר בקללות, כי על ידי החלה נמשך להניח ברכה אל ביתך שיחול עלינו הברכה.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==