דבר מלכות לך לך: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,440 בתים ,  25 באוקטובר 2020
שורה 13: שורה 13:
*'''אות ג'.''' נקודת הביאור: להיפך, מכיון שבכל יום יש שוב מתן תורה בדרגה עליונה יותר משל יום האתמול, לכן צריך לעשות בכל יום שוב הכנה - למתן תורה העליון יותר.
*'''אות ג'.''' נקודת הביאור: להיפך, מכיון שבכל יום יש שוב מתן תורה בדרגה עליונה יותר משל יום האתמול, לכן צריך לעשות בכל יום שוב הכנה - למתן תורה העליון יותר.


*'''אות ד'.'''  
*'''אות ד'.''' בעומק יותר: הצורך ב"לך לך" כל יום מחדש, הוא כי הוא נצרך בשביל שלימות המתן תורה{{הערה|זאת אומרת, שה"לך לך" שבכל יום, אינו רק הכנה למתן תורה, אלא נוא מוכרח לשלימות הכלליתך של ה"מתן תורה".}}. להבנת הענין, הרבי מקדים שאלה נוספת:מה שייך ל[[מעשה|פועל]] בימינו הציווי "לך לך...אל הארץ" - כניסה ל[[ארץ ישראל]]?


*'''אות ה'.'''
*'''אות ה'.''' הביאור: כשה' נתן לאברהם את ארץ ישראל, הוא לא נתן לו רק את ארץ שבעת עמים, אלא גם את ארץ [[שלוש]] אומות{{הערה|קיני קניזי וקדמוני}} - אותם לא כבשנו בפועל עד היום. ולכן כל עוד לא מחזיקים בפועל בארץ ג' עמים, חסר גם בשלימות של העמים שכן כבשנו. וכן, כל זמן שלא ננמצאים כל בני ישראל בארץ.
*'''
 
*
*'''אות ו'.''' וזוהי ההוראה ל'''פועל''' ב"לך לך...אל הארץ". שהיות ועוד לא כבשנו את ארץ ג' עמים, נמצאים עדין באמצע קנין הארץ. ובמיוחד עכשיו, שנמצאים ב[[הדור השביעי|דור האחרון לגלות]] והראשון ל[[גאולה]], שצריכים להתכונן לירושת ארץ ג' עמים - "לך...אל ארצך".
*
 
*
 
*
{{הערות שוליים|}}
*
*
*
*
*
*
2,913

עריכות