תכלית בריאת העולם: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 11: שורה 11:


[[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א}} מסבירה שהסבר זה אינו מספק. כי זה שיכירו בה' ומעלתו, שייך רק ב[[עולמות]] העליונים ד[[אצילות]] שהם משיגים את מעלת השם. אבל אם כוונת הבריאה היא, כדי שהנבראים יכירו במעלת ה', למה נברא גם עולם ה[[עשייה]], שהבריות לא משיגים בו את מהות ה[[אלוקות]], והיה צריך לברוא רק את אצילות?!
[[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א}} מסבירה שהסבר זה אינו מספק. כי זה שיכירו בה' ומעלתו, שייך רק ב[[עולמות]] העליונים ד[[אצילות]] שהם משיגים את מעלת השם. אבל אם כוונת הבריאה היא, כדי שהנבראים יכירו במעלת ה', למה נברא גם עולם ה[[עשייה]], שהבריות לא משיגים בו את מהות ה[[אלוקות]], והיה צריך לברוא רק את אצילות?!
==הכרעת החסידות==
לאור הפרכות בתשובות המקובלים, חסידות מכריעה, ש[[בריאת העולם]] היתה מצד רצונו ותאוותו של [[הקב"ה]], ועל [[רצון]] ו[[תאוה]] לא שואלים שאלות (בלשון [[האדמו"ר הזקן]] ב[[יידיש]]: "אויף א תאווה נישטא קיין קשיא"). שהרצון שרשו למעלה מה[[שכל]] ואי אפשר להבינו.
להכרעה זו, יש סיוע מן הכתוב{{הערה|שיר השירים ה טו}}: {{ציטוטון|שוקיו עמודי שש}} שאמרו על כך [[חז"ל]], {{ציטוטון|זה ה[[עולם]] שנשתוקק הקב"ה לבראותו}}. שבריאת העולם היתה רק מצד רצון ותשוקת ה', ואין לזה כל הסבר שכלי.


{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
2,913

עריכות