2,913
עריכות
מ (←הסבר הזהר) |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
[[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א}} מסבירה שהסבר זה אינו מספק. כי זה שיכירו בה' ומעלתו, שייך רק ב[[עולמות]] העליונים ד[[אצילות]] שהם משיגים את מעלת השם. אבל אם כוונת הבריאה היא, כדי שהנבראים יכירו במעלת ה', למה נברא גם עולם ה[[עשייה]], שהבריות לא משיגים בו את מהות ה[[אלוקות]], והיה צריך לברוא רק את אצילות?! | [[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א}} מסבירה שהסבר זה אינו מספק. כי זה שיכירו בה' ומעלתו, שייך רק ב[[עולמות]] העליונים ד[[אצילות]] שהם משיגים את מעלת השם. אבל אם כוונת הבריאה היא, כדי שהנבראים יכירו במעלת ה', למה נברא גם עולם ה[[עשייה]], שהבריות לא משיגים בו את מהות ה[[אלוקות]], והיה צריך לברוא רק את אצילות?! | ||
==הכרעת החסידות== | |||
לאור הפרכות בתשובות המקובלים, חסידות מכריעה, ש[[בריאת העולם]] היתה מצד רצונו ותאוותו של [[הקב"ה]], ועל [[רצון]] ו[[תאוה]] לא שואלים שאלות (בלשון [[האדמו"ר הזקן]] ב[[יידיש]]: "אויף א תאווה נישטא קיין קשיא"). שהרצון שרשו למעלה מה[[שכל]] ואי אפשר להבינו. | |||
להכרעה זו, יש סיוע מן הכתוב{{הערה|שיר השירים ה טו}}: {{ציטוטון|שוקיו עמודי שש}} שאמרו על כך [[חז"ל]], {{ציטוטון|זה ה[[עולם]] שנשתוקק הקב"ה לבראותו}}. שבריאת העולם היתה רק מצד רצון ותשוקת ה', ואין לזה כל הסבר שכלי. | |||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} |
עריכות