2,913
עריכות
(←פתיח) |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
תשובת ה[[פרי עץ חיים]]{{הערה|ספר קבלה מה[[אריז"ל]] שכתב תלמידו הרב [[חיים ויטאל]].}} היא, שה' ברא את העולם בשביל שיהיה שלם בכל כוחותיו, פעולותיו, שמותיו, וכינוייו. כי לפני שבורא בפועל, כוחותיו הם בהעלם. ובכדי שיתגלו ברא את העולם. | תשובת ה[[פרי עץ חיים]]{{הערה|ספר קבלה מה[[אריז"ל]] שכתב תלמידו הרב [[חיים ויטאל]].}} היא, שה' ברא את העולם בשביל שיהיה שלם בכל כוחותיו, פעולותיו, שמותיו, וכינוייו. כי לפני שבורא בפועל, כוחותיו הם בהעלם. ובכדי שיתגלו ברא את העולם. | ||
[[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א|יום טוב של ראש השנה - [[המשך תרס"ו]]}} אומרת שהסבר זה אינו אמיתית הסיבה, כי{{הערה|כמו שכתב הפרי עץ חיים בעצמו בהגהה}} זה שבשביל גילוי הכח צריך להיות הפועל, זה רק אצל בני אדם. אבל אצל [[הקב"ה]] מיד כשעלה ה[[רצון]] ל[[בריאת העולם|ברוא את העולמות]] - נצטייר ונברא כל העולם, | [[תורת החסידות]]{{הערה|שם=א|יום טוב של ראש השנה - [[המשך תרס"ו]]}} אומרת שהסבר זה אינו אמיתית הסיבה, כי{{הערה|כמו שכתב הפרי עץ חיים בעצמו בהגהה}} זה שבשביל גילוי הכח צריך להיות הפועל, זה רק אצל בני אדם. אבל אצל [[הקב"ה]] הכח לא חסר את הפועל. ולכן, מיד כשעלה ה[[רצון]] ל[[בריאת העולם|ברוא את העולמות]] - נצטייר ונברא כל העולם. ואם כן, אין הסיבה לבריאה, בגלל שהכח היה חסר את הפועל. | ||
==הסבר הזהר== | ==הסבר הזהר== |
עריכות