אנחה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  16 באוקטובר 2020
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
וכפי שאומר אדמו"ר הריי"צ במקום אחר: {{ציטוטון|טובה פעולה אחת מאלף אנחות, אלקינו חי ותורה ומצות נצחיים המה, עזוב את האנחה ושקוד בעבודה בפועל ויחנך האלקים{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharyatz/ig/16/6152.htm אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ כרך ט"ז אגרת ו'קנ"ב]}}.}}
וכפי שאומר אדמו"ר הריי"צ במקום אחר: {{ציטוטון|טובה פעולה אחת מאלף אנחות, אלקינו חי ותורה ומצות נצחיים המה, עזוב את האנחה ושקוד בעבודה בפועל ויחנך האלקים{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/maharyatz/ig/16/6152.htm אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ כרך ט"ז אגרת ו'קנ"ב]}}.}}


{{ציטוט צף|הרי גם ענין ה[[תשובה]] נעשה כבר, וכדברי [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]] (גם בשם הגאון [[הרגצ'ובי]]) שאנחה של יהודי ("אַ אידישער קרעכץ") היא [[תשובה עילאה]]|משיחת שבת פרשת עקב תשי"ג}}
{{ציטוט צף|הרי גם ענין ה[[תשובה]] נעשה כבר, וכדברי [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]] (גם בשם הגאון [[הרגוצ'ובי]]) שאנחה של יהודי ("אַ אידישער קרעכץ") היא [[תשובה עילאה]]|משיחת שבת פרשת עקב תשי"ג}}
אך יחד עם מעלת המעשה בפועל, צריכה להיות גם האנחה, ויש בה מספר מעלות על מעשה הפעולה. כאשר יהודי נאנח מתוך עומק ליבו באמת, הוא עושה [[תשובה עילאה]]{{הערה|משיחת שבת פרשת עקב תשי"ג}}, ואנחה זו מעלה את כל הענינים שעשה במשך כל ה[[שנה]]{{הערה|משיחת שבת פרשת עקב תשח"י}}
אך יחד עם מעלת המעשה בפועל, צריכה להיות גם האנחה, ויש בה מספר מעלות על מעשה הפעולה. כאשר יהודי נאנח מתוך עומק ליבו באמת, הוא עושה [[תשובה עילאה]]{{הערה|משיחת שבת פרשת עקב תשי"ג}}, ואנחה זו מעלה את כל הענינים שעשה במשך כל ה[[שנה]]{{הערה|משיחת שבת פרשת עקב תשח"י}}