פרשת ויצא: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסר בית אחד ,  7 באוקטובר 2020
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 19: שורה 19:


==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] שואל ב[[לקוטי-שיחות]]{{הערה|ח"א עמ' 61}} מדוע הקיף יעקב רק את ראשו, והרי ממה נפשך: אם היה לו בטחון ב[[הקב"ה]] שהחיות לא יזיקוהו, מדוע הקיף את ראשו, ואם לא רצה להזדקק לניסים למעלה מהטבע מדוע לא הקיף גם את שאר הגוף?
[[הרבי מליובאוויטש]] שואל ב[[לקוטי-שיחות]]{{הערה|ח"א עמ' 61}} מדוע הקיף יעקב רק את ראשו, והרי ממה נפשך: אם היה לו בטחון ב[[הקב"ה]] שהחיות לא יזיקוהו, מדוע הקיף את ראשו, ואם לא רצה להזדקק לניסים למעלה מהטבע מדוע לא הקיף גם את שאר הגוף?
הרבי מבאר, שכתוב "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך". אשר פסוק זה מבאר האופן הנרצה בהתעסקות בפרנסה – שצריך להיות "יגיע כפיך" דוקא, ולא "יגיע ראשך". כלומר: ההתעסקות בעניני הפרנסה צריכה להיות רק בידיו, "כפיך", ואילו
הרבי מבאר, שכתוב "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך". אשר פסוק זה מבאר האופן הנרצה בהתעסקות בפרנסה – שצריך להיות "יגיע כפיך" דוקא, ולא "יגיע ראשך". כלומר: ההתעסקות בעניני הפרנסה צריכה להיות רק בידיו, "כפיך", ואילו
הראש, היינו הכוחות הנעלים – צריכים להיות מונחים בתורה ועבודה. וכשעבודתו היא באופן כזה, אזי מובטחת ההצלחה – "אשריך וטוב לך".
הראש, היינו הכוחות הנעלים – צריכים להיות מונחים בתורה ועבודה. וכשעבודתו היא באופן כזה, אזי מובטחת ההצלחה – "אשריך וטוב לך".