פרשת נשא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,864 בתים ,  15 בספטמבר 2020
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
==ימי חב"ד==
==ימי חב"ד==
בשנת [[תשנ"א|תנש"א]] חלה פרשת נשא (בחו"ל) ב[[י"ב סיון]], היום האחרון של [[ימי התשלומין]] באופן יוצא מגדר הרגיל, ירד הרבי לבית הכנסת פעם נוספת לאחר סיום ההתוועדות הקבועה, וערך [[ההתוועדות הפתאומית - נשא ה'תנש"א|התוועדות פתאומית]] נוספת בשעת [[רעווא דרעווין]] בקשר עם סיום [[ימי התשלומין]], בדומה להתוועדויות הגדולות שנערכו במוצאי ראש השנה, סוכות ופסח.
בשנת [[תשנ"א|תנש"א]] חלה פרשת נשא (בחו"ל) ב[[י"ב סיון]], היום האחרון של [[ימי התשלומין]] באופן יוצא מגדר הרגיל, ירד הרבי לבית הכנסת פעם נוספת לאחר סיום ההתוועדות הקבועה, וערך [[ההתוועדות הפתאומית - נשא ה'תנש"א|התוועדות פתאומית]] נוספת בשעת [[רעווא דרעווין]] בקשר עם סיום [[ימי התשלומין]], בדומה להתוועדויות הגדולות שנערכו במוצאי ראש השנה, סוכות ופסח.
==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]]{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חי"ג עמ' 16 ואילך}} מבאר את ההוראה מזה בעבודת האדם
לקונו:
לפעמים עושה אדם חשבון צדק בנפשו,
ומגיע למסקנא שהנהגתו עד עתה היתה בבחינת
"מדבר" ח"ו, ויכול לבוא לידי יאוש, בחשבו
לעצמו, איך יוכל לשנות הנהגתו שנהג בה כבר
זמן רב?
ועל זה בא ההוראה מכתוב זה:
בני לוי לא עבדו את עבודת המשכן עד
היותם בני "שלושים שנה ומעלה", ובכל זאת
ניתן להם הכח שמאז והלאה ייהפכו לנושאי
המשכן, שעל ידי נשיאת המשכן במדבר "היו
ממשיכים גילוי אלקות" {{הערה|לקו"ת פרשתנו כב סע"ב}}
במקום של "מדבר הגדול והנורא נחש שרף
ועקרב וצמאון שאין בו מים" {{הערה|עקב ח, טו}}, והענן
הי' הורג את הנחשים ועקרבים {{הערה|ספרי בהעלותך י,
לד}}, והפכו את המדבר למקום ישוב.
וכן הוא בכל אחד ואחד, שהרי "לא שבט
לוי בלבד אלא כל איש ואיש . . אשר נדבה רוחו
אותו . . להבדל לעמוד לפני ה' ולשרתו . . יהי'
ה' חלקו ונחלתו . . כמו שזכה לכהנים ללוים" {{הערה|ל'
הרמב"ם סוף הל' שמיטה ויובל}}, ואם כן, מבלי הבט
על מצבו עד עכשיו, הנה באם יחליט שמכאן
ולהבא "יעמוד לפני ה' לשרתו ולעבדו", יותן
לו הכח לטהר את עצמו מכל הענינים הבלתי
רצויים שהיו בעבר בהיותו ב"מדבר", ולהמשיך
"גילוי אלקות" בנפשו.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
542

עריכות