אדעתא דנפשיה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוסף בית אחד ,  8 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – ",([א-ת])" ב־", $1"
מ (החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי")
מ (החלפת טקסט – ",([א-ת])" ב־", $1")
שורה 6: שורה 6:
א) כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואחר כך גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח.
א) כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואחר כך גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח.


אבל אם עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בוודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, היינו כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת [[מזון]] לנפש, הנה, בוודאי יתעלה בה. וכמו שאמר [[רב ששת]]: {{ציטוטון|חדאי נפשאי,חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי}} וכו'
אבל אם עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בוודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, היינו כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת [[מזון]] לנפש, הנה, בוודאי יתעלה בה. וכמו שאמר [[רב ששת]]: {{ציטוטון|חדאי נפשאי, חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי}} וכו'


בהיבט זה, הנה המושג אדעתא דנפשיה - חיובי.
בהיבט זה, הנה המושג אדעתא דנפשיה - חיובי.