מבצע טהרת המשפחה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "( [וש]?)יתכן([^א-ת])" ב־"$1ייתכן$2"
מאין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "( [וש]?)יתכן([^א-ת])" ב־"$1ייתכן$2")
שורה 13: שורה 13:
כמה צריכים להשתדל לסיים את בנין המקוה במהירות האפשרית, ויפה שעה אחת קודם. וכידוע סיפור הגמרא{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=3&daf=63b&format=pdf עירובין סג, ב.]}} - "מעשה רב" - אודות ענשו של יהושע על שביטל את ישראל לילה אחת מפריה ורביה, שבזה מודגש עד כמה נוגעת הזריזות בסיום בנין המקוה ופתיחתה, אפילו כאשר מדובר אודות זירוז של יום אחד בלבד.
כמה צריכים להשתדל לסיים את בנין המקוה במהירות האפשרית, ויפה שעה אחת קודם. וכידוע סיפור הגמרא{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=3&daf=63b&format=pdf עירובין סג, ב.]}} - "מעשה רב" - אודות ענשו של יהושע על שביטל את ישראל לילה אחת מפריה ורביה, שבזה מודגש עד כמה נוגעת הזריזות בסיום בנין המקוה ופתיחתה, אפילו כאשר מדובר אודות זירוז של יום אחד בלבד.


מלבד הכשרות המהודרת שצריך להקפיד כמובן, הוסיף [[הרבי]] שבפרט יש גם להקפיד אודות יופי החיצוני של המקווה, כידוע מכתב [[אדמו"ר הריי"צ]] אודות גודל ההשתדלות גם ביופי החיצוני של המקוה - כי יתכן שעל ידי זה תתוסף עוד אשה אחת שתשתמש במקוה, ותוכל להשתמש במקוה מתוך [[שמחה]] וטוב לבב, באופן שלא תצטרך להזדרז ולמהר כו', אלא תוכל לעשות את כל הענינים כתיקונם, ובאופן של הידור. וכפי שרואים בפועל שהיופי החיצוני של המקוה פועל ומשפיע בכל האמור.
מלבד הכשרות המהודרת שצריך להקפיד כמובן, הוסיף [[הרבי]] שבפרט יש גם להקפיד אודות יופי החיצוני של המקווה, כידוע מכתב [[אדמו"ר הריי"צ]] אודות גודל ההשתדלות גם ביופי החיצוני של המקוה - כי ייתכן שעל ידי זה תתוסף עוד אשה אחת שתשתמש במקוה, ותוכל להשתמש במקוה מתוך [[שמחה]] וטוב לבב, באופן שלא תצטרך להזדרז ולמהר כו', אלא תוכל לעשות את כל הענינים כתיקונם, ובאופן של הידור. וכפי שרואים בפועל שהיופי החיצוני של המקוה פועל ומשפיע בכל האמור.


ומבלי להכנס לנידון אם היא צודקת בכך שהיופי החיצוני של המקוה תופס מקום כו', הנה מכיון שמדובר אודות קיום מצוה בפועל, ובפרט כאשר מדובר אודות ענין הנוגע לדורות ודורי דורות - בנים ובנות שיוולדו עד סוף כל הדורות - הרי מובן עד כמה צריכה להיות ההשתדלות לדאוג שכל הענינים הקשורים בזה יהיו בתכלית השלימות.
ומבלי להכנס לנידון אם היא צודקת בכך שהיופי החיצוני של המקוה תופס מקום כו', הנה מכיון שמדובר אודות קיום מצוה בפועל, ובפרט כאשר מדובר אודות ענין הנוגע לדורות ודורי דורות - בנים ובנות שיוולדו עד סוף כל הדורות - הרי מובן עד כמה צריכה להיות ההשתדלות לדאוג שכל הענינים הקשורים בזה יהיו בתכלית השלימות.