עץ הדעת טוב ורע: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים"
מ (החלפת טקסט – "הסתלקות " ב־"הסתלקות ")
מ (החלפת טקסט – "תהילים" ב־"תהלים")
שורה 14: שורה 14:
הבירור של חטא עץ הדעת, הוא דווקא בכח ה[[דעת]] של ה[[נפש הבהמית]], שצריך לפעול עליה שתוכל להבחין בין טוב לרע ולהפריד ביניהם, ולקחת רק את הטוב שבכל דבר, אבל בכח הדעת של [[נפש האלוקית]] לא שייך כלל ערבוב של טוב ורע, והיא כלולה מטוב בלבד{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/31c.htm ליקוטי תורה שיר השירים דף לא עמוד ג].}}.
הבירור של חטא עץ הדעת, הוא דווקא בכח ה[[דעת]] של ה[[נפש הבהמית]], שצריך לפעול עליה שתוכל להבחין בין טוב לרע ולהפריד ביניהם, ולקחת רק את הטוב שבכל דבר, אבל בכח הדעת של [[נפש האלוקית]] לא שייך כלל ערבוב של טוב ורע, והיא כלולה מטוב בלבד{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/31c.htm ליקוטי תורה שיר השירים דף לא עמוד ג].}}.


ב[[ספירות]] האלוקיות, בחינת 'עץ הדעת טוב ורע' היא [[ספירת המלכות]] שב[[עולם האצילות]], שכוללת בתוכה תערובת של 'טוב' ו'רע', היות שכאשר היא מתאחדת עם הספירות שלמעלה ממנה היא טוב מוחלט, ואילו כאשר היא יורדת לעולם הגשמי היא יכולה להמשיך חיות גם לנבראים שעוברים על רצונו של הקב"ה{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/zz/yahel/2/23/695.htm יהל אור על תהילים, דף תרצה].}}.
ב[[ספירות]] האלוקיות, בחינת 'עץ הדעת טוב ורע' היא [[ספירת המלכות]] שב[[עולם האצילות]], שכוללת בתוכה תערובת של 'טוב' ו'רע', היות שכאשר היא מתאחדת עם הספירות שלמעלה ממנה היא טוב מוחלט, ואילו כאשר היא יורדת לעולם הגשמי היא יכולה להמשיך חיות גם לנבראים שעוברים על רצונו של הקב"ה{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/zz/yahel/2/23/695.htm יהל אור על תהלים, דף תרצה].}}.


===נגלה וחסידות===
===נגלה וחסידות===