אחת בשנה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,368 בתים ,  30 באוגוסט 2020
אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "{{בעבודה}} יום הכיפורים נקרא בכתוב '''אחת בשנה'''{{הערה|תצוה ל, י. אחרי טז, לד.}} ומבואר בדרוש...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:


==תשובה עילאה בכח גילוי היחידה==
==תשובה עילאה בכח גילוי היחידה==
מבואר בדרושי חסידות שעבודת התשובה ביום הכיפורים היא [[תשובה עילאה]]{{הערה|לקוטי תורה תצא לו, ג. לז, ד. מאמרי אדה"ז תקס"ה ח"ב עמ' תתמא. סה"מ תרל"ו ח"ב עמ' שמט. עטר"ת עמ' תרכ ואילך. ועוד.}}. והדרגא הכי נעלית בתשובה עילאה{{שבת היא שייכת לתשובה עילאה (אגרת התשובה פרק י'), ועל פי זה נמצא שיום הכיפורים שהוא "שבת שבתון" היא תשובה עילאה שהתשובה עילאה}}. לתשובה זו באה לאחרים עבודת התשובה של חודש אלול, ולאחרי התשובה של ימי הסליחות, ולאחרי התשובה עילאה של ראש השנה ועשרת ימי תשובה.
תשובה זו אינה על חטאים ועוונות אלא "והרוח תשוב אל האלוקים אשר נתנה"{{הערה|לקוטי תורה בלק עד, א ועוד}} דביקות הנשמה בשורשה ומקורה. ולכן תשובה זו היא בשמחה רבה{{הערה|אגרת התשובה פרק י"א}}. וזוהי עבודה מצד בחינת "יחידה שבנפש" - דביקות הנשמה במקורה ושורשה, "יחידה ליחדך", גילוי התקשרות הנשמה באלוקות.
==מתן תורה של לוחות שניות==
עבודת התשובה ביום הכיפורים היא [[תשובה עילאה]] מצד הקשר לבחינת היחידה, והיות שכך, עניינה של תשובה עילאה הוא ה[[תורה]], ובה בעצמה הדבר קשור ללוחות האחרונות שניתנו ביום הכיפורים{{הערה|משנה תענית כו, ב ובפרש"י. גמרא שם ל, ב.}}, וניתנו באופן של "כפלים לתושיה". וכן מבואר{{הערה|ספר השיחות תש"נ ח"ב עמ' 648 ובהנסמן שם}} שארבעים הימים שמראש חודש אלול עד יום הכיפורים הם כנגד ל"ט מלאכות שאסורות בשבת, ויום הכיפורים, היום הארבעים הוא כנגד המלאכה המותרת בשבת, מלאכת התורה, ולכן ביום זה ניתנו הלוחות השניות.
==השפעת האחת בשנה בכל ימי השנה==
==שלמות העניין בגאולה==


{{כיפור}}
{{כיפור}}
11,698

עריכות