מלאכת הוצאה מרשות לרשות: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 7: שורה 7:
==טלטול נר==
==טלטול נר==
===טעם האיסור===
===טעם האיסור===
בגמרא {{הערה|שבת, מד א}} מצינו  שהאיסור בנר שהיה דולק בשבת וכבה, הוא מטעם מוקצה מחמת איסור. ואף שדבר זה מבואר בדעת ר' יהודה, מ"מ בזה גם ר' מאיר מודה לו, ולא מסתבר שנחלקו בטעם האיסור בזה. ומבואר ב[[רש"י]] {{הערה|ד"ה חוץ מן הנר שהדליקו}}  ובגמרא {{הערה|שבת, קנז א}} מוקצה מחמת איסור אסור.
בגמרא {{הערה|שבת, מד א}} מצינו  שהאיסור בנר שהיה דולק בשבת וכבה, הוא משום מוקצה מחמת איסור. מבואר ב[[רש"י]] {{הערה|ד"ה חוץ מן הנר שהדליקו}}  ובגמרא {{הערה|שבת, קנז א}} שזה מוקצה מחמת איסור אסור.


===פסק הלכה===
===פסק ההלכה===
הגמרא {{הערה|שבת קנז א}} מביאה מחלוקת של [[רב אחא]] ו[[רבינא]]. לדעת אחד מהם הלכה לפי ר' שמעון מלבד מוקצה מחמת מיאוס, ולדעת האחר גם במוקצה מחמת מיאוס הלכה כר' שמעון, ורק במוקצה מחמת איסור אין הלכה כמותו.
הגמרא {{הערה|שבת קנז א}} מביאה מחלוקת של [[רב אחא]] ו[[רבינא]]. לדעת אחד מהם הלכה לפי ר' שמעון אלא אם זה  מוקצה מחמת מיאוס, ולדעת השני גם במוקצה מחמת מיאוס הלכה כר' שמעון, ורק במוקצה מחמת איסור ההלכה לא כמו ר' שמעון.
 
הגמרא מסיימת שם  שבמוקצה מחמת חסרון כיס גם ר' שמעון מודה שאסור.


==טלטול מת==
==טלטול מת==