27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ברוך השם''' הוא ביטוי מקובל בקרב יהודים. השימוש בו נעשה כתשובה לשאלה בשלום האדם: "מה שלומך?" "ברוך ה' מחכה למשיח!" או "ברוך ה' מצוין". השימוש בביטוי מקובל גם כפתיח בכתיבה, למשל בתחילת מכתבים - באמצעות בראשי התיבות ב"ה. | '''ברוך השם''' הוא ביטוי מקובל בקרב יהודים. השימוש בו נעשה כתשובה לשאלה בשלום האדם: "מה שלומך?" "ברוך ה' מחכה למשיח!" או "ברוך ה' מצוין". השימוש בביטוי מקובל גם כפתיח בכתיבה, למשל בתחילת מכתבים - באמצעות בראשי התיבות ב"ה. | ||
על חשיבותה של אמירת שבח זה להשם, לימד [[הבעל שם טוב]] שנהג לשאול בשלומיהם של [[יהודים]], כדי שישיבו ברוך השם. [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר כי מלבד התשובה "ברוך השם", יש להשיב עוד משהו, כגון "ברוך השם, טוב" {{הערה|בשם הרבנית [[חיה מושקא (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא]], [[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] מוסף לגליון 325 עמ' 64}}. יש אומרים כי הסיבה לכך היא מכיון שבאמירת "ברוך השם" אין מענה באם המצב הוא חיובי או שלילי, שהרי חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. | על חשיבותה של אמירת שבח זה להשם, לימד [[הבעל שם טוב]] שנהג לשאול בשלומיהם של [[יהודים]], כדי שישיבו ברוך השם. [[אדמו"ר הריי"צ]] אמר כי מלבד התשובה "ברוך השם", יש להשיב עוד משהו, כגון "ברוך השם, טוב"{{הערה|בשם הרבנית [[חיה מושקא (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא]], [[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] מוסף לגליון 325 עמ' 64}}. יש אומרים כי הסיבה לכך היא מכיון שבאמירת "ברוך השם" אין מענה באם המצב הוא חיובי או שלילי, שהרי חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. | ||
==כתיבת ב"ה או בס"ד== | ==כתיבת ב"ה או בס"ד== |