27,062
עריכות
מ (החלפת טקסט – "מישולבין" ב־"מישולובין") |
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|") |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
===נפנה=== | ===נפנה=== | ||
[[קובץ:כתב נפנה.jpg|ממוזער|תשובה של הרבי ב[[גוף כתב יד קודש]] לנערה בגיל 12 בה משיב על ברכה שנכתבה לו ב[[כתב מזוזה]]. בתחילה כתב הרבי בכתב 'נפנה': '''אזהו פמ וגשלו''' (תודה על הברכה) ולאחר מכן העביר קו וכתב בכתב מזוזה כדי שיהיה שווה לצורת הכתיבה של הנערה: '''"שהגד סכ דאקיד"''' {{הערה|1=[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=69772 ראש בני ישראל ■ הרגישות וההתחשבות בבת ישראל].}}]] | [[קובץ:כתב נפנה.jpg|ממוזער|תשובה של הרבי ב[[גוף כתב יד קודש]] לנערה בגיל 12 בה משיב על ברכה שנכתבה לו ב[[כתב מזוזה]]. בתחילה כתב הרבי בכתב 'נפנה': '''אזהו פמ וגשלו''' (תודה על הברכה) ולאחר מכן העביר קו וכתב בכתב מזוזה כדי שיהיה שווה לצורת הכתיבה של הנערה: '''"שהגד סכ דאקיד"'''{{הערה|1=[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=69772 ראש בני ישראל ■ הרגישות וההתחשבות בבת ישראל].}}]] | ||
נפנה הוא כינוי לדמי ה'מעמד' שנוצר ב[[רוסיה]] בשל החשש מהמשטרה החשאית. | נפנה הוא כינוי לדמי ה'מעמד' שנוצר ב[[רוסיה]] בשל החשש מהמשטרה החשאית. | ||
שורה 36: | שורה 36: | ||
{{ציטוטון|בשעת אז ווען איר פארט וועגן מעמד, פארט מיט אייך מיט עצמות ומהות אין סוף ב"ה}}. [תרגום חופשי = בשעה שאתם נוסעים אודות מעמד, נוסעים יחד עם עצמות ומהות אין סוף ב"ה]{{הערה|1=משיחת שבת פרשת שמיני, [[תשי"ב]] סט"ז.}}. | {{ציטוטון|בשעת אז ווען איר פארט וועגן מעמד, פארט מיט אייך מיט עצמות ומהות אין סוף ב"ה}}. [תרגום חופשי = בשעה שאתם נוסעים אודות מעמד, נוסעים יחד עם עצמות ומהות אין סוף ב"ה]{{הערה|1=משיחת שבת פרשת שמיני, [[תשי"ב]] סט"ז.}}. | ||
{{ציטוטון|והמכ' מועה"מ}} [והמכתב מועד המעמד] {{ציטוטון|- גמ"ח עם עצמו וכב"ב שי'}} [וכל בני ביתו שיחיו] {{הערה|1=[[אגרות קודש]] כ"ק אד"ש, ח"ג, ע' קל.}}. | {{ציטוטון|והמכ' מועה"מ}} [והמכתב מועד המעמד] {{ציטוטון|- גמ"ח עם עצמו וכב"ב שי'}} [וכל בני ביתו שיחיו]{{הערה|1=[[אגרות קודש]] כ"ק אד"ש, ח"ג, ע' קל.}}. | ||
{{ציטוטון|חבל שאין מזדרזין בענין המעמד. ודע עקא שבשכל הרי יש עוד לכל אחד טעם על זה ג"כ}} [על זה גם כן]{{הערה|1=[[אגרות קודש]] הרבי חכ"א עמ' ס"ח.}}. | {{ציטוטון|חבל שאין מזדרזין בענין המעמד. ודע עקא שבשכל הרי יש עוד לכל אחד טעם על זה ג"כ}} [על זה גם כן]{{הערה|1=[[אגרות קודש]] הרבי חכ"א עמ' ס"ח.}}. |