לשנה הבאה בירושלים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
בקטע "הא לחמא עניא" מדקדקים שבאמירת "לשנה הבאה בארעא דישראל" – מטעימים ב'מלעיל' (לשון עבר), ואילו "לשנה הבאה בני חורין" – מטעימים ב'מלרע' (לשון עתיד). אך ב"לשנה הבאה בירושלים" אין מדקדקים בהטעמה מלעיל או מלרע. כי העיקר שתבוא הגאולה השלמה מייד, וממילא יהיה "לשנה הבאה בירושלים".
בקטע "הא לחמא עניא" מדקדקים שבאמירת "לשנה הבאה בארעא דישראל" – מטעימים ב'מלעיל' (לשון עבר), ואילו "לשנה הבאה בני חורין" – מטעימים ב'מלרע' (לשון עתיד). אך ב"לשנה הבאה בירושלים" אין מדקדקים בהטעמה מלעיל או מלרע. כי העיקר שתבוא הגאולה השלמה מייד, וממילא יהיה "לשנה הבאה בירושלים".


* מנהג בית הרב: אחר אמירת "לשנה הבאה בירושלים", האדמו"ר [מוזג מעט יין מהבקבוק לכוס, לתקן 'פגימתו'] מחזיר ושופך היין מ[[כוסו של אליהו]] לבקבוק, וכל המסובים מנגנים בשעה זו את [[ניגון אלי אתה|ניגון "אלי אתה"]] – מעשרת הניגונים של [[אדמו"ר הזקן]].
מנהג בית הרב: אחר אמירת "לשנה הבאה בירושלים", האדמו"ר [מוזג מעט יין מהבקבוק לכוס, לתקן 'פגימתו'] מחזיר ושופך היין מ[[כוסו של אליהו]] לבקבוק, וכל המסובים מנגנים בשעה זו את [[ניגון אלי אתה|ניגון "אלי אתה"]] – מעשרת הניגונים של [[אדמו"ר הזקן]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
11,333

עריכות